Avasite kolmapäeval pidulikult uue klaasiliini ning nüüd on Värska Originaal poodides taas klaasist pudelis. Kuivõrd teie hinnangul tõstab selline samm Värska Originaali müüki?

Uus klaaspudelitesse mineraalvett villida võimaldav liin kindlasti kasvatab Värska Originaali müüki, seda eelkõige hotellide, restoranide ja catering-firmade kaudu, kes on seni Värska tooteid vähe kasutanud. Samas on neil suur soov pakkuda kodumaist mineraalvett, ainuke tingimus on olnud, et see peab olema villitud klaaspudelisse. Nüüd on Värska tooted klaaspudelis olemas ja see loob eeldused heaks koostööks.

Üle 30-aastasele tarbijale meenutab klaaspudelisse villimine ehedalt kunagist, Nõukogude ajal müügil olnud Värska mineraalvett. Kas üldse ja miks inimesed vajavad teie hinnangul retrotooteid?

Eks tarbijatel ole hea meel, kui lisaks lugematutele uhiuutele toodetele tuleb müügile ka ajalooga asju. On tõsi, et tahtsime uue klaaspudeliga veidi nostalgiat tekitada ja viidata tagasi Värska Vee ajaloole.

Mineraalvee klaaspudelisse villimise traditsioon ulatub Värskas 1936. aastasse. Neid tootjaid ei ole Eestis palju, kes saavad viidata nii pikale ajaloole.

Restoranid, kohvikud ja catering-firmad tahaksid pakkuda kodumaist mineraalvett, aga kõik tootjad villivad plastpudelisse ja paljud toitlustusasutused ei pea sobivaks plastpudelit lauale panna. Uue klaasiliiniga suudab Värska täita nõudluse kodumaise klaaspudelisse villitud vee järele.

Kuidas mõjutab klaaspudel vee maitseomadusi? Kas plast- ja klaaspudelil on selles osas üldse vahet?

Nii klaas- kui plastpudelil on omad eelised. Kui räägime Värska Originaalist, siis tegu on erilise veega, mis tuleb sügavalt maapõuest ja sisaldab mitmeid tervisele kasulikke looduslikke aineid. Meie lisame omalt poolt veele ainult süsihappegaasi ja nii sünnib maitse, mille poolest Värska Originaali teatakse. Need maitseomadused säilivad klaaspudelis mõnevõrra paremini, sest klaas hoiab süsihappegaase paremini kinni.

Plastpudelist lendub gaase mõnevõrra rohkem, kuid plastpudeli eeliseks on jällegi tema kerge kaal, mistõttu seda on kergem transportida.

Mineraalvee turul näib Eestis konkurents tihenevat. Hiljuti sisenes sinna A. Le Coq ning asus koostöös Verska Mineraalveega mineraalvett tootma ning nn comebacki tegi Häädemeeste mineraalvesi.
Kui suurest mineraalveeturust me Eestis üldse räägime ning kui suur on teie ettevõtte osa sellest?

2011. aastal müüdi Eestis ca 45 miljonit liitrit pudelivett - joogi- ja mineraalvesi kokku. Meie kaubamärkide turuosa on sellest ca 18 protsenti.

Kes on teie kõige kõvem konkurent ning mida plaanite seoses konkurentsi tihenemisega ette võtta? Ilmselt ka klaasiliini avamine oli üks nendest sammudest?

Mingil määral on kõik joogivee ja mineraalvee pakkujad meie konkurendid. Suurimad on Borjomi mineraalvee osas ja Saaremaa joogivee osas. Klaasiliini avamine annab meile olulise konkurentsieelise, sest Värska Vesi on ainus kodumaine tootja, kes pakub oma tooteid klaaspudelites.

Mis hakkab mineraalveeturul teie hinnangul lähimate aastate jooksul juhtuma?

Pudeldatud joogi- ja mineraalvee tarbimine on aasta-aastalt kogu maailmas stabiilselt kasvanud. Pole põhjust kahelda, et see trend jätkub ja seda ka Eestis.

Kui lihtne või kerge on mineraalvett eksportida? Millised on siin eripärad?

Mineraalvee ekspordi eripäraks on, et kaup on küllaltki raske. See teeb vee transpordi kaugetele turgudele kalliks, logistilises mõttes on lähiturgudele - Soome, Rootsi, Venemaale, Lätti, Leetu - müük kõige etem. Seepärast ekspordib Värska eelkõige naaberriikidesse.

Värska vee puhul aitab ekspordile kaasa kindlasti see, et Lätis, Leedus ja Venemaal on Värska varem müügil olnud. Inimesed tunnevad ja mäletavad Värskat.

Millistesse riikidesse ekspordite ning millised plaanid teil seal on? Kui keeruline oleks siiski veel mõnele teisele turule siseneda?

Värska eksporditurud on täna Läti, Leedu, Venemaa ja Soome. Plaanis on kõigil nendel turgudel eksporti suurendada. Kogemus näitab, et igale uuele turule sisenemine on seotud oma eripära ja probleemidega. Iga asi on hea tahtmise korral lahendatav, kuid otsest retsepti siin ei ole.

Fotod uue klaasiliini avamiselt (Allikas: Värska Vesi):