Igal aastal põhjustavad liikluskindlustuse poliisita sõidukid keskmiselt 500 liiklusõnnetust. Üle poole sellistest sõidukitest oli enne õnnetust juba üle kolme kuu kindlustamata, teatas Eesti liikluskindlustuse fond.

Uuringu läbiviimist koordineerinud LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul on tüüpiline liikluskindlustuse poliisita kahju põhjustanud sõiduk 14 aastat vana sõiduauto.

„Sellise sõiduki juht on enamasti poliisi puudumisest teadlik, kuid läheb sellest hoolimata autoga liiklusesse,“ iseloomustas Ernits.

„Ligi veerandi õnnetuste puhul on tõenäoline, et liikluskindlustus puudus hooletusest ja kindlustuskaitseta sõidukiga liigeldi sellest ise teadmata. Üha enam tekitavad probleeme välismaiste
registreerimismärkidega Eestis liiklevad sõidukid, mis kuuluvad küll Eesti elanikele, kuid ei ole enam üheski riigis arvel ning neil puudub ka liikluskindlustus.“

Liikluskindlustuseta sõidukitega tekitatud liikluskahjud korvab kannatanule kindlustusandja või Eesti Liikluskindlustuse Fond, kuid kahju nõutakse süüdlaselt seaduse järgi tagasi.

“Kuna kahju põhjustaja peab need kulud lõppkokkuvõttes ise kandma, seab see aastas sadu kindlustuseta liiklusõnnetuse põhjustanuid suurtesse finantsraskustesse. Praktikas ei õnnestu sageli kogu kahju süüdlaselt välja nõuda, sest inimesel lihtsalt ei ole vahendeid tekitatud kahjude korvamiseks ning kahju jääb sisuliselt korrektsete liiklejate kanda, kes peavad seetõttu tasuma kõrgemaid kindlustusmakseid,” osundas Ernits.

“Piltlikult maksab korrektne klient iga aasta kolm eurot rohkem ainult seetõttu, et keegi teine osaleb liikluses kindlustamata sõidukiga”.

Üldjuhul on kindlustamata sõiduki kasutaja nooremapoolne inimene, kes tõmbab endale kindlustamata sõidukiga avariid põhjustades kaela suure kitsikuse.

Ainus võimalus neid tõsiseid probleeme ennetada on sõita ainult sellise sõidukiga, millel on kehtiv liikluskindlustuse poliis.

“Kuigi aastate jooksul on Eesti teinud edusamme kindlustamata sõidukite arvu vähendamiseks, on pikk tee veel minna. Olukorda saab parandada üksnes läbi liiklusjärelvalve tõhustamise ja seaduste muutmise,” lisas Ernits

LKF on alustanud koostööd Politsei- ja Piirivalveameti ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, et otsida viise järelvalve tõhustamiseks liikluskindlustuseta liiklejate üle, ennekõike kindlustuskatte automaatkontrolli juurutamiseks teedel.