Pärast seda kui Telemedia Eesti AS-ile kuuluvad infotelefoni veebilehed muutsid internetist eraisikute kontaktide otsijatele oma andmebaasid tasuliseks, tõusid kohe ka infoliinide telefonikõnede hinnad.

Näiteks kui varem oli lühinumbrile 1182 helistades kõne hinnaks 94 eurosenti, siis nüüd hoiatab enne kõne algust infoliini meeldiv naishääl, et iga räägitud sekundi eest tuleb välja käia 2,5 eurosenti. Minutilise kõne puhul lisandub seega telefoniarvele lausa 1,5 eurot.

Hind on tõusnud ka tasulisel infonumbril 1188 kahest sendist sekundi kohta kahele ja poolele eurosendile. Helistades numbril 1184, maksab kõne 96 senti minut ning numbril 1181 päringut tehes tuleb välja käia koguni 97 eurosenti minuti eest. Telemedia turundusjuht Triin Vesper tõdeb, et erinevatel ajaloolistel põhjustel on nende ettevõttes kujunenud välja erinevad hinnastamise poliitikad, kuid 1. juulist alustati ühtlustamise protsessi ja esimesena viidi sekundipõhisele hinnale kaks juhtivat infoliini – 1182 ja 1188.

„Edaspidi väljastatakse mõlemal liinil infot sekundipõhise hinnaga 0,025 eurot sekund ja lisateenuste ühtlustatud hind on 0,99 eurot,” sõnas ta. Samuti viitas Vesper üleüldisele infopäringute maksumuse kasvule. „Seoses jätkuva hinnatõusuga Eesti majandusruumis ei ole ka infotelefonidel kui äriettevõtetel võimalik pakkuda oma teenust aastatetaguse hinnatasemega,” ütles turundusjuht.

Paar kuud tagasi muutis Telemedia oma veebilehtedel avaliku numbripäringu tasuliseks, viidates isikuandmete kaitse seadusele, mis ei võimalda eraisikute numbreid internetis näidata. Küll aga saab vajaliku teabe kätte infoliinile helistades ja päringu eest raha makstes.

Eesti Päevaleht küsis toona nii andmekaitse inspektsioonilt kui ka tarbijakaitseametilt, kas selline ettekääne on infoliinidel õigustatud. Mõlemad asutused kinnitasid, et ettevõte poeb seaduseviite taha lihtsalt raha teenimise eesmärgil.