Roheline ehk teenindajat kiitev nupp lisab boonusfondile viis eurosenti, punane ehk laitev võtab aga boonusest viiskümmend senti maha. Kolmas, kollane nupp tähendab pikka järjekorda ja rahalist väärtust sellel ei ole.

„Ma ise ei näe, millist nuppu inimesed vajutavad, sest heli on neil täpselt samasugune. Mõni vaatab küll kurja näoga otsa, aga ma naeratan ikkagi,” rääkis Eesti Päevalehele Maxima kassiirina töötav neiu (nimi toimetusele teada – P. P.). „Inimesed on punast nuppu ka kogemata või teadmatusest vajutanud,” kurtis kassiir ja lisas, et ülemused nuppude vajalikkust töötajatele põhjendanud ei ole.

Müüjad süsteemiga rahul

Noore naise sõnul on ette tulnud ka olukordi, kus mõni krutskeid täis väike poiss vajutab mitu korda järjest punasele nupule. „Õnneks läheb arvesse iga kuue sekundi tagant tehtud vajutus ja selle poisi tegevus suurt kahju kaasa ei toonud,” meenutas ta üht juhtumit.

Maxima avalike suhete juhi Erkki Erilaiu sõnul mõjutab klientide hinnang vaid töötajate boonuseid. „Kõige olulisem on siin märkida seda, et palgast ei võeta maha midagi. Maha arvestatakse ikka teenitud boonustest,” rõhutas Erilaid ja lisas, et üheksakümnel protsendil juhtudest vajutatakse rohelist nuppu. Ent selle vajutuse väärtus on ikkagi kümme korda väiksem kui punase nupu oma.

„Müüjad on sellise süsteemiga väga rahul. See peab väga kehv müüja olema, kes miinusesse jääb,” kinnitas Erilaid ja lisas, et roheliste vajutuste osakaal on iga kuuga kasvanud. „Kui projekti alguses vajutas punast nuppu ligi neli protsenti vajutajatest, siis tänavu juunis langes sellele nupule tehtud vajutuste arv alla ühe protsendi,” kirjeldas ta ja toonitas veel kord, et miinusesse jäädes palgast raha kindlasti maha ei võeta.

Erilaid selgitas, et hindamissüsteemi eesmärk on see, et iga kassapidaja saaks peale töötundide eest saadava tasu teenida endale ka preemiat. „Oma viisaka ja sõbraliku käitumisega täpselt sellise summa, kui ise seda soovib,” sõnas ta.

Tööinspektsiooni peadirektori asetäitja Herko Sunts kinnitas, et selline süsteem on lubatav, kuid vaid siis, kuni ei minda töötajate põhipalga kallale. „Muidugi peaks see olema töötajat pigem motiveeriv, aga kas raha peaks üldse mängu tooma?” küsis Sunts.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid