Müügimahud kasvasid aasta lõikes püsivhindades 5,5%, sealjuures käibed kasvasid iga kvartaliga. Kiirem oli kasv tööstuskaupade osas, kus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüük kasvas aastaga ligi 15%, teatas majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.

Tootlikkuse näitajad jätkasid jaekaubanduses paranemist ka 2011. aastal. Müügitulu kasv ulatus 11%ni ning kogukasum suurenes ligi 50%.

Eesti jaekaubandus on järjest enam koondunud suuremate kauplusekettide kätte.

Möödunud aastal andsid suurema osa toidukaupade jaemüügikäibest viis kaupluseketti: Selver, Maxima, ETK grupp, Rimi ja Prisma. Neist suurima keti, Rimi, müügitulu ulatus mullu 352 miljoni euroni ning väikseima, Prisma, oma 147 miljoni euroni.

Kuigi kauplusekettide käibed mullu suurenesid, ei teinud seda kasumid. Kaks kaupluseketti, mis suutsid 2011. aasta lõpetada kasumiga, olid Selver ja OG Elektra.

Seega võib öelda, et kohalikul kapitalil põhinevad ettevõtted on kasumi teenimisel olnud edukamad.

Uute kaubanduspindade lisandumine aeglustus sarnaselt 2010. aastale ka 2011. aastal. Aastaga lisandus 16% vähem kaubandus- ja toitlustushooneid ning lisanduv pindala vähenes ligi kolm korda. Uute pindade ehitamise asemel panustasid ettevõtted pigem olemasolevate pindade rekonstrueerimisele.

Siiani langust näidanud palgad sisekaubanduses tegid mullu läbi korraliku tõusu, suurenedes ligi 11% ning jõudsid juba suhteliselt lähedale Eesti keskmisele.