Riigikontroll on hankedokumentatsiooni hindamisel jätnud käsitlemata mitu olulise tähtsusega faktilist ja õiguslikku küsimust, vahendas BNS.

Kuna seni on analüüsimata hankedokumentide ehitustehniline spetsiifika, tellib nõukogu muuhulgas litsentseeritud ehituseksperdilt sellekohase hinnangu, teatas Tallinna Sadam BNS-ile.

Ühtlasi märgib Tallinna Sadam oma teates, et riigikontroll käsitleb oma aruandes hankedokumentides sisaldunud eelprojekti põhiprojektina, seda sõltumata asjaolust, et kogu hankedokumentatsioon viitab selgesõnaliselt eelprojektile.

Siin peitub sadama hinnangul oluline vastuolu, kuna eelprojektide puhul võivad tehnilised lahendused muutuda.

Hankeprotsessi käigus tehtud muudatused sisaldasid muuhulgas kai kandevõime tugevdamist, tänu millele on Muuga sadam võimeline vastu võtma algselt kavandatust suuremaid konteinerlaevu. Projekti lõppmaksumuseks kujunes algselt kavandatud 860 miljoni krooni asemel 849 miljonit krooni, lisas Tallinna Sadam.

Tallinna Sadama nõukogu on senisele tema käsutuses olevale advokaadibüroode Tamme Otsmann Ruus Vabamets ning Kaevando & Partnerid juriidilisele analüüsile tuginedes seisukohal, et nad on järginud konteinerterminali 17. kai ehitusel kõiki riigihankeseadusest tulenevaid nõudeid.

Lisaks kinnitasid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning veeteede amet kõik kooskõlastamist nõudnud lepingu muudatused, samuti ka projekti lõpparuande.

Riigikontroll palus nõukogu seisukohta Tallinna Sadama juhatuse aadressil tehtud etteheidetele 24. augustiks. Nõukogu poolt täiendavalt kaasatud eksperdid vajavad aga sadama teatel dokumentatsiooniga tutvumiseks ja omapoolsete arvamuste esitamiseks täiendavat aega.

Sellest tulenevalt saab nõukogu anda lõpliku seisukoha riigikontrolli püstitatud küsimuses eeldatavalt septembri lõpuks, teatas sadam.