Viie juhtiva lehe reklaamimaht suurenes selle aasta augustis võrreldes mullu sama kuuga 12 külje võrra ehk kaks protsenti 655 küljeni. Lehtede reklaamikäive kasvas augustis aastaga 126 000 euro võrra ehk 14 protsenti ühe miljoni euroni.

"Augusti reklaamitulem oli täisüllatus ja positiivne üllatus," kommenteeris Leito BNS-ile.

Meediaanalüütik selgitas, et Eesti Ekspress ilmus selle aasta augustis viis, mullu augustis neli korda. "Kui elimineerida ühe rohkem ilmunud numbri käive, siis saame ajalehtede reklaamituru käibekasvuks 10 protsenti," ütles ta. 10-protsendine kasv on Leito sõnul "kõva sõna".

Lehtede veebikäive kasvas augustis aastaga 25 protsenti. "Selle taustal veebireklaamifirmade käive kasvas vaid neli protsenti. Nii et see oli ka meeldiv üllatus lehtede kasuks," lausus Leito.

Veebireklaamifirmadest tegi Leito sõnul suure hüppe Smartad, kes kahekordistas augustis oma käivet. Delfil ja Netil oli tagasiminek, Delfil seejuures üle hulga aja kesisem tulemus kui mullu, märkis ta.

Leito sõnul oli augusti sedavõrd heal tulemusel kolm põhjust: kõik lehed müüsid reklaami kallimalt kui mullu, veebireklaami käive oli tugevas tõusutrendis ning veidi tuli ka reklaamimahtu juurde. "Ja see kõik kokku andis sellise ilusa power'i."

Ta lisas samas, et firmade aktiivsus reklaamiturul oli heitlik. Positiivne oli tema sõnul suuremate reklaamipindade võtmine ka suvekuul.

"Personaliotsing oli suhteliselt aktiivne," rääkis Leito. "Mitmes tähtsas segmendis ületas maht mulluse taseme. Näiteks telekommunikatsioon pluss 30 protsenti, tervis pluss 20 protsenti, ehitus pluss 10 protsenti."

Ootamatu oli meediaanalüütiku hinnangul suvekuul reisireklaami vähenemine, ka autoreklaam alanes 16 protsenti.

Augustikuu "tähttegija" oli Leito sõnul Postimees, kelle reklaamikäive kasvas aastaga 23 protsenti 470 000 euroni. Hea tulemuse tegi ka Äripäev, kelle reklaamikäive suurenes üheksa protsenti 155 000 euroni. Eesti Ekspressi reklaamikäive kerkis 16 protsenti 155 000 euroni, seda aga seetõttu, et tänavu augustis ilmus üks lehenumber rohkem. "Tegelikult olid nad miinuses," lausus ta.

Õhtulehe reklaamikäive suurenes ühe protsendi võrra 144 000 euroni, Eesti Päevalehe reklaamikäive aga kahanes ühe protsendi võrra 100 000 euroni.

Reklaamimaht kasvas augustis aastaga Postimehel ja Eesti Ekspressil, viimasel ühe lisanumbri tõttu. Postimehe augusti reklaamimaht suurenes 16 protsenti, Eesti Ekspressil viis protsenti. Õhtulehe reklaamimaht kahanes augustis aastaga kaks protsenti, Äripäeval neli ja Eesti Päevalehel 12 protsenti.

Tänavu esimese kaheksa kuuga alanes viie lehe reklaamimaht võrreldes mullu sama perioodiga Leito sõnul 131 külge ehk kaks protsenti 5870 küljeni. Lehtede kaheksa kuu reklaamikäive kerkis aastaga 370 000 eurot ehk neli protsenti üheksa miljoni euroni.

"Augustikuu vedas kogu aasta ühe protsendi võrra ülespoole. Seitsme kuu kokkuvõte oli pluss kolm protsenti, nüüd on pluss neli protsenti," kommenteeris meediaanalüütik.

Kaheksa kuu lõikes suurenes reklaamimaht enim Äripäeval – 13 protsenti. Postimehel jäi reklaamimaht mullu esimese kaheksa kuuga võrreldes samale tasemele, ülejäänud lehtede reklaamimahud vähenesid. Suurim ehk 12-protsendine reklaamimahu langus oli Eesti Päevalehel.

Kaheksa kuu reklaamikäive kasvas enim Äripäeval, suurenedes 18 protsenti 1,6 miljoni euroni. Postimehe reklaamikäive ulatus 3,9 miljoni euroni, kasvades aastaga viis protsenti. Eesti Ekspressi reklaamikäive suurenes aastaga kuus protsenti 1,3 miljoni euroni. Õhtulehe reklaamikäive vähenes kaks protsenti 1,3 miljoni euroni, Eesti Päevalehel 10 protsenti ühe miljoni euroni.

"Tuleviku suhtes optimism tõusis," ütles Leito kokkuvõtteks. "Ma julgen väita, et pluss viis protsenti ja rohkem plussi [reklaamikäibe kasvu] ei ole üldse ulmekas, vaid võib olla täiesti reaalsus. Sest Eesti majanduse prognoosid on ju ka viimasel ajal paranenud, mitte halvenenud."

Ta rõhutas samas, et turg on praegu enneolematult heitlik.

Oma igakuises reklaamituru uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena