„Pean siin aga mainima, et üks lennufirma siiski on, kelle läheb ka tuleval aastal väga hästi kõige muu taustal ning selleks firmaks on airBaltic, põhjuseks on siin aga asjaolu, et meie stardipositsioon oli nii kohutavalt nõrk ja halb. Täna mõjutavad kütusehinnad ja nõrk euro väga suurel määral lennufirmade olukordi ning on näha, et lennundusvaldkond on taaskord muutumas,“ mainis Gauss.

Gauss lisas, et airBaltic on hetkel vähendanud oma lennuparki 34 lennukilt 26le ning kavatseb vähendada veel kuu raudlinnu võrra.

„Vaid kokkuhoides ning paremini majandades saame lennufirma taas kasumisse. Kasumi järel saab aga osa lennufirmast ehk täpsemalt 49 protsenti müüa strateegilisele investorile, kes tooks firmasse uusi mõtteid ja võimalusi. Oleme käinud rääkimas maailma ühe jutivama lennufirmaga Emirates ning järgmisel nädalal lendame ministriga Hiina. Ütleme nii, et otsime väga tugevalt ja julgelt,“ mainis Gauss, kelle sõnul oli investori otsimise plaan suurelt ilmunud ka Financial Times International ajalehes.

Estonian Airi juht Tero Taskilale Gauss nõu anda ei tahtnud, kuid ütles, et kahe lennufirma ja riigi lennundusalaseks koostööks ei pea olema vaid üks viis, ühinemise või ühisfirma viis.

„Meil on täna partnerlus Air Berliniga, kellega meil on Riiast Berliini lend iga tunni tagant. Piletihind on sama, ostukeskkond on sama, kuid firmasid on kaks. Paremate lennuühenduste loomiseks ei pea panema leibu ühte kappi kõige otsesemas mõttes. Saab luua paremad müügitingimused ja läbi selle edendada firmasid ja lennuühendusi,“ mainis Gauss.