Nii lähevad sellised autod kirja kui müüdud, seda küll müügita reaalsetele klientidele. Hiljem müüakse sellised autod kasutatute pähe maha suurte soodustustega, vahendas auto24.ee

de Waardi hinnangul on selline trikitamine Euroopas laialt levinud ning ulatus näiteks Saksamaal kuni 30 protsendini kõigist müüdud autodest. Tema sõnul üritab Ford küll oma edasimüüjate puhul sellist "mängimist" maksimaalselt piirata.

Trikitamine jätkub de Waardi sõnul niikaua, kuni nõudlus jõuab pakkumisele järele või tootjad vähendavad oma tootmismahte.

Just Fordi müük kukkus augustis Euroopas enim ehk 8,5 protsenti. Aasta lõpuks peaks Fordi kahjum Euroopas ulatuma miljardi dollarini. Uute autode müük on Euroopas langenud juba 11 kuud järjest.

Väidetavalt on Ford kaalumas võimalusi mitme Euroopas asuva tehase sulgemiseks, löögi all on Belgias Genkis, Hispaanias Valencias ja Saksamaal Kölnis olevad tehased.

Näiteks Genki tehase sulgemine võimaldaks ettevõttel kokku hoida 500 miljonit dollarit.

Hetkel kasutab Ford oma Euroopa tootmismahust vaid 63 protsenti, vähenenud nõudlus sunnib seda numbrit vähendama veel vähemalt 20 protsendi võrra.

Euroopas tegutsevad autotootjad on võimelised tootma kuni 18 miljonit autot aastas, samas praegu müüakse vähem kui 14 miljonit autot aastas.