"Tallinnast vaadates on Rail Baltic viimaste kuudega võtnud vormi, kus visioonist hakkab vormuma midagi konkreetsemat. Algamas on analüüsi koostamine, mis annab vastuse, mil moel on sisuliselt ja õiguslikult kõige adekvaatsem korraldada tulevase Rail Baltic riikidevahelise ühisettevõtte juhtimist.Lõppfaasis on ka rahvusvaheline hange Rail Balticu raudtee ja raudteega seotud ehitiste eelprojekti koostaja leidmiseks, " ütles Asmann.

Asmann rõhutas, et käes on aeg keskenduda küsimusele, kuidas suurprojekt tegelikkuses kommertsialiseerida, teatas Eesti Raudtee.

"Peame arvestama, et valdav osa läänemere transiidi-ja kaubaveo ruumist mõtleb ärist vaid ida-lääne suunal, mitte põhi-lõuna suunal. See on ka loogiline, sest Rail Balticuta on põhja-lõuna suunaline kaubavedu olnud enamjaolt ebaloogiline lahendus, " ütles Asmann.

Asmanni sõnul tuleb Rail Balticu edukaks elluviimiseks senisest enam keskenduda sellele, et leida võimalikult varakult üles projektist äriliselt huviatud osapooled.

"Asudes planeerima, kuidas Rail Baltic ühendub teiste täna juba toimivate logistikalahendustega, peame tooma laua taha ka ettevõtjad ja huvirühmad.
See protsess ei saa olla vaid ülevalt alla planeeritud, " lisas Asmann.