"Hetkel arutame ja arvutame, mis moodi võiks, kui võiks, käsipagasile tasu rakenduda. Arutame, kas jätta pagas tasust vabaks, panna maks peale kogu käsipagasile või vaid suurematele kottidele. Lisaks kuidas mõjutaks see uus tasu piletihindu ja nii edasi," mainis Vanags.

Baltikumi suurima lennufirma korporatiivsuhete ala asepresidendi Jānis Vanagsi sõnul jälgib lennufirma huviga teise euroopa odavlennufirma Wizzairi otsust võtta esimesena Euroopas kasutusele käsipagasi tasud.

"Meedia ja tarbijad tunnevad suurt huvi, kas airBaltic jälgib ka seda uut trendi. Me võime kinnitada, et me jälgime seda huviga ning hindame, kas oleks mõttekas kasutusele võtta tasuline käsipagas või mitte," kommenteeris Vanags teemat eelmise nädala pressiteates.

Ungarlastele kuuluv ja ennas suurimaks Lääne- ja Ida-Euroopa vahel opereerivaks odavlennufirmaks nimetav Wizzair andis teada, et alates tänasest ostetud lendudel on lennukisse võimalik tasuta viia kuni 30 liitriseid kotte - seljakottid, käekotid, rüperaalikotid - ning pärast pagasikontrolli sooritatud ostud. Nimetatud pagasist suuremate kottide eest küsib lennufirma 10 eurot.

Wizzairi juht József Váradi sõnul odavnevad aga vähenenud pagasist tekkinud võitudest ning käsipagasitasust saadud tuludest lenbnupiletid kõikidele reisijatele. Alates 24. oktoobrist on kõikide Wizzairi lennufpiletite hinnad 5 eurot odavamad.