Tagasi kutsutakse 1303 Toyota Corollat, 790 RAV4 ning 382 Yarist, mis on toodetud ajavahemikul 2006. aasta septembrist kuni 2008. aasta detsembrini.

Toyotaid maale toova Toyota Balticu turundusspetsialisti Reili Kaibaldi sõnul kontrollitakse kõiki kampaania alla kuuluvaid autosid ning aknatõstuki lülitisse lisatakse spetsiaalset määret. "Kui leitakse, et lüliti on defektne, vahetatakse see uue vastu," sõnas ta Delfile.

Auto kontroll võtab aega orienteeruvalt ühe tunni ning kliendile on nii kontroll kui ka vajadusel lüliti vahetus tasuta.

Kaibaldi sõnul võtavad Toyota ametlikud edasimüüjad kõigi sõidukite omanikega personaalselt ühendust ning lepivad kokku kliendile sobiva aja auto kontrolliks.

"Auto omanik võib ka ise pöörduda talle sobiva Toyota ametliku edasimüüja poole, et kokku leppida aega auto kontrolliks," lisas Kaibald.

Jaapani autotootja Toyota kutsub erakorralisse hooldusesse üle maailma 7,4 miljonit autot. Euroopas kutsutakse hooldusesse 1,39 miljonit autot. Probleemsed mudelid on Euroopas Yaris, Corolla, Auris, Camry ja RAV4.

Põhjuseks tootja sõnul aknalüliti, mis ei toimi lüliti kokku panemisel tehtud vigade tõttu korralikult. Lüliti võib tootja sõnul hõõrduda ning vale määrde kasutamisel võib lülitikarbi ülekuumenemisel teatud tingimustes tekkida põlenguoht, kirjutas Toyota oma kodulehel.

"Teatud septembrist 2006 kuni detsembrini 2008 toodetud RAV4, Yarise ja Corolla mudeli puhul võib hakata aja jooksul tunduma, et juhiuksel paiknev elektriakende pealüliti töötab ebaühtlaselt või takerdub," selgitas Karibald.

"Kui pärast selle probleemi ilmnemist lülitit edasi kasutada, võib see kinni kiiluda. Lülitit ei tohiks selleks mitte ettenähtud määretega määrida, sest see võib põhjustada lülitikorpuse ülekuumenemist ja/või sulamist. Tulekahjuohtu sellega siiski ei kaasne. Toyota insenerid on teinud hulga katseid, kasutades mitmesuguseid määrdeid, ning ühelgi juhul ei ole põlengut tekkinud."

Elektriakende pealüliti tavapärase kasutamise käigus lülitikorpus ei kuumene ega sula, isegi kui lüliti töötab ebaühtlaselt või kipub kinni kiiluma. Kuumeneda või sulada võib lülitikorpus ainult siis, kui lülitite tööd on püütud parandada selleks mitte ettenähtud määrete kasutamisega.