Tallinna Kaubamaja teenis 12,7 miljonit eurot kasumit
Tallinna Kaubamaja kontserni selle aasta esimese 9 kuu konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 12,7 miljonit eurot, mis jäi arendustegevuse mõjul 1,3% võrra väiksemaks kui mullu samal perioodil. Kontserni müügitulu ulatus 340,4 miljoni euroni, kasvades aastaga 7,6% võrra.
„Tulemused vastasid ootustele, kui arvestada kolmandas kvartalis toimunud arendustegevust ja nendega kaasnevaid kulusid,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.
„Juulis taasavasime jalatsikaupluse Pärnus ning ostsime Viking Motorsi, augustis avasime I.L.U. keti uue kaupluse Tartus ning septembris Selveri uue gurmeetoodete kaupluse Tallinna kesklinnas. Selle aasta lõppu on planeeritud veel mitme Selveri ja jalatsikaupluse avamine.“
Arvatust paremini on kliendid Raul Puusepa sõnul vastu võtnud tänavu maikuus kehtima hakanud lojaalsusprogrammi uuenduse, mis annab Partnerkaardi ostudelt lisasoodustuse boonuspunktide näol 1% ulatuses ostusummast.
„Eeldatavalt läheb suures mahus klientide kogutud boonuspunkte käiku aasta lõpus, mis lubab oodata positiivset mõju kontserni majandustulemustele. Partnerkaardi populaarusus on liikunud tõusvas joones - püsiklientide arv kasvas aastases lõikes 8,5% võrra 538 600 inimeseni, mis on märkimisväärne näitaja,“ lisas Puusepp.
„Stabiliseerunud majanduskeskkonnas on tarbijate ostuotsuste mõjutajaks kauba hinna kõrval üha olulisemaks saamas ka muud faktorid – olgu tegemist siis valikuvõimaluse, kvaliteedi, tervislikkuse, või ostukeskkonnaga.“
Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta üheksa kuu müügitulu oli 60,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama ajaga võrreldes 9,1%. Kaubamajade üheksa kuu kasum oli miljon eurot, mis ületas mullust näitajat kahekordselt.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 9 kuu müügitulu oli 2,7 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 33,3%. I.L.U. keti kahjum esimesel üheksal kuul oli 0,4 miljonit eurot. Sellel aastal avas I.L.U kett augustis uue kaupluse Tartus Tasku Keskuses.
Selveri supermarketite 2012. aasta 9 kuu müügitulu oli 243,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 3,5%. Selveri keti puhaskasum ulatus antud perioodil 5,6 miljoni euroni, kahanedes aasta varasemaga võrreldes 15,8% võrra. Selverites tehti 2012. aasta 9 kuuga 24,5 miljonit ostu.
Selveri ketti kuulub praegu 35 kauplust, lisaks üks gurmeepood. Sellel aastal avatakse veel neli uut kauplust – supermarketid Raplas ja Tartus Vahi kvartalis, kontserni esimene lähikaupluste nišis tegutsema asuv Koduselver Tallinnas Pääskülas ning teine gurmeekauplus Solarise Keskuses. 2013. aastal on Selveril plaanis avada vähemalt kolm uut kauplust.
Tallinna Kaubamaja kontserni autokaubanduse 2012. aasta esimese üheksa kuu müügitulu ilma segmentidevaheliste tehinguteta oli 24,5 miljonit eurot, ületades 72,1% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Autokaubanduse üheksa kuu kasumiks kujunes 1,5 miljonit eurot. Kokku müüdi üheksa kuuga 1386 sõidukit ehk 628 autot rohkem kui aasta varem.
Jalatsikaubanduse 2012. aasta üheksa kuu käive oli 10,4 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,3%. Üheksa kuu kahjumiks kujunes 0,3 miljonit eurot, vähenedes aastaga 0,1 miljoni euro võrra. 5. juulil taasavati ABC Kinga kauplus Pärnu Kaubamajakas.
Selle aasta novembris avab kontsern Shu kaupluse Viljandis ja teise Shu kaupluse Pärnus ning detsembris ABC Kinga uue kaupluse Tartu Lõunakeskuses.
Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta 9 kuu kontserniväline müügitulu oli 2,1 miljonit eurot, suurenedes eelmise aasta sama perioodiga 4,0%. Kasvu allikaks on Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ üürnike ja üüripindade ümberkorraldamine aasta alguses. Segmendi üheksa kuu puhaskasum oli 4,8 miljonit eurot.