"Tuleviku Estonian Air ei saa olla üles ehitatud nendele müüridele - see vajab väga korralikku ümberehitamist," märkis Raasuke. Ta lisas, et ettevõttes on tarvis hakata üles ehitama üldist baasi ja töösse suhtumise filosoofiat, vahendas BNS.

Raasuke selgitas, et väga üldiselt öeldes on Estonian Airi töötajaskond olnud hästi pikaajaline ja paljud ettevõtte töötajad ongi ainult seal töötanud. "Midagi on seal läinud viltu," ütles ta. "Ettevõte on ilmselgetes raskustes, täiesti düsfunktsionaalne suurtes ja olulistes plokkides."

Praegu on Raasukese sõnul tarvis järske samme muutusteks, et saada tagasi õige suuna peale.

Rääkides lennufirma tulevikust, ütles Raasuke, et ettevõte on keskpikkade arenguplaanide koostamisega lõpusirgel ja varsti valmis neid plaane valitsusele esitama: "Riik peab tegema otsuseid ja peale neid otsuseid saab selgust."

Ühtlasi märkis Raasuke, et täna laual olevate lahenduste variandid on vähenenud. "Hirmsat moodi tahaks olla 15 kuud tagasi ja omada selleaegset probleemi selle lahenduse asemel, mis meil praegu käes on," lausus ta.

"Kõige parem on, et me suudame oma keha väiksemaks teha, oma naha selle ümber pingule tõmmata, et me saaksime olla väike oma nišis toimetav lennufirma," rääkis Raasuke tulevikust, lisades, et see nõuab väga palju tööd ja väga paljude asjade õnnestumist.

Postimees kirjutas reedel, et liinilendurite ametiühing kavatseb lähiajal korraldada koosoleku, kus otsustatakse edasised sammud seoses Estonian Airi kollektiivlepingu läbirääkimistega. Koosoleku sisu ei soovinud Menning kommenteerida.

Stjuuardesside ja stjuuardite ametiühingu juhatuse liige Veiko Vaga ütles lehele, et praegu on kollektiivlepingu osas natuke patiseis. "Firmal vahetus juhatus. Väga raske on öelda, kelle poole peaksime pöörduma. Vaadates, kui kaua eelmisel juhatusel võttis aega, et end asjaga kurssi viia, ei oska öelda, kas õnnestub kiiresti lahendus leida," ütles Vaga lehele.

Estonian Airi töötajate eelmine kollektiivleping lõppes tänavu märtsis. Tänavu mais ajakirjanduses avaldatud info põhjal oli arutelu pilootide ja lennuteenindajate uute kollektiivlepingute üle jõudnud patiseisu, sest lennufirma efektiivsusele rõhuv juhtkond tahtis karmistada töö- ja puhkeajatingimusi ilma palku tõstmata. Tollase info järgi oli Estonian Airi juhtkond pakkunud välja võimaluse kollektiivleping üldse sõlmimata jätta ja asuda iga piloodiga individuaalselt läbi rääkima.