Juhul, kui teil on küsimusi elektrituru riikliku reguleerimise kohta või teile on ebaselgeks jäänud, mis elektriturul 1. jaanuarist muutub, siis kirjutage oma küsimus või küsimused antud artikli kommentaariumisse. Küsimusi saab esitada tänase päeva jooksul ning küsimused-vastused avaldame sel nädalal Delfi Majanduse "Intervjuu" rubiriigis.

Hiljuti avaldas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium TNS Emori uuringu, mille järgi 92 protsenti eestimaalastest on kuulnud elektrituru avanemisest, võrreldes aasta algusega on elanike teadlikkus kasvanud 28 protsendipunkti. Uuringust selgus muu hulgas, et vaid 22 protsenti inimestest on aru saanud, et turu avanemine mõjutab kolmandikku elektriarvest ehk ainult elektrienergiat.

Leppiman ütles uuringut kommenteerides, et teadlikkus elektrituru avanemisest oluliselt paranenud mitte-eestlaste ja Virumaa elanike seas, kes varasemate uuringute järgi olid kõige halvemini informeeritud sihtrühm.

“Me ei saa riigi ellukutsutud infotelefoni, veebi ja muude kanalite kaudu äriettevõtete pakette ja hindu inimestele selgitada ega veelgi vähem mõnda konkreetset turuosalist soosida. Saame anda üldisi nõuandeid, kuidas elektripakkumisi võrrelda ja mille alusel elektrimüüjat valida. Vabaturul peab valiku tegema ikkagi tarbija ise nagu igaüks valib ise mobiilside pakkujat, võrdleb poes eri tootjate toidukaupa või eelistab mõnda konkreetset tanklat,” selgitas Leppiman.

Seireuuringu kohaselt on 185 000 eestimaalast kuulnud elektrituru avanemise riiklikust veebilehest www.avatud2013.ee ning 144 000 on teadlikud infotelefonist 6 160 160.

Veeb www.avatud2013.ee ning elektrituru avanemise teenustasuta infotelefon on kesksel kohal kogu novembrikuuks planeeritud riiklikus teavituskampaanias, mis hõlmab nii televisiooni, raadiot, välireklaami, massiivset otseposti, ajalehti kui ka digitaalset meediat.