Norstat palus koduklientidel anda hinnanguid teenusepakkujatele 16 omaduse lõikes. 10-palli skaalal kogus kõige kõrgema hinde internetiühenduse kiirus (7,9 palli), järgnesid netiühenduse stabiilsus ja kiiruse vastavus lubatule (mõlemad 7,6).

Telepildi kvaliteedile anti hindeks 7,5, HD-kanalite olemasolule 7,2 ning telesignaali stabiilsusele ja telekava olemasolule mõlemale 7,1. Esikümne lõpetasid telefonikõnede hinnapoliitika (7,1) ja erinevate subtiitrite võimalus (7,0).

Starmani juhatuse liikme Indrek Ildi sõnul näitab uuring, et koduste kommunikatsioonilahenduste vallas on televisiooni asemel põhiteenuseks tõusnud internet. “Kodukliendid valivad täna teenusepakkuja eeskätt internetiühenduse kiiruse ja kvaliteedi järgi,” rääkis Ild.

“Alles seejärel vaadatakse telekanalite valikut, telepildi stabiilsust ja muid lisavõimalusi nagu elektroonne telekava otse teleriekraanil ning subtiitrite vahetamise võimalus. Telefoniteenusega seonduvat nagu hind ja kõnekvaliteet teenusepakkuja valimisel niivõrd oluliseks ei peeta.”

Uuringu vältel küsitleti 507 kodukasutajat üle Eesti.