Kiirlaenudega on probleeme kõikides Põhja- ja Baltimaades
Rahalistes raskustes tarbijatele pakutakse kõikvõimalike turunduskanalite kaudu laene ning nende kättesaadavus on tehtud võimalikult lihtsaks – vaja on vastata vaid paarile küsimusele või teha paar hiireklõpsu. Reklaamimisel jäetakse sageli välja või antakse vähem ruumi olulisele ja kohustuslikule infole aastase intressimäära, tasude ja koormavate tingimuste kohta. Nii võivad need laenud osutuda tarbijatele oodatust kallimaks ja tekitada tõsiseid rahalisi probleeme, teatas tarbijakaitseamet.
„Laenud, mille saamiseks on vaja teha vaid hiireklõps või saata lühisõnum, on majanduskriisi tekkides kiirelt levima hakanud. Mul on hea meel, et ka meie Baltimaade kolleegid peavad oluliseks kiirlaenude reklaamimisega seotud probleemide lahendamist, kuna mõned firmad tegutsevad nii Balti- kui ka Põhjamaades. Ootan suure rõõmuga Balti- ja Põhjamaade tugevdatud koostööd,” kommenteeris Taani tarbijaombudsman Henrik Øe.
Øe sõnul on Taanis kiirlaenude turg tarbijakaitsjate teravdatud tähelepanu all. „Selle valdkonna ja tarbijakaitseorganisatsioonide vahel algavad peagi läbirääkimised, et vaadata üle nende laenude reklaamimise suunised. Loodan, et uued juhised aitavad meil jõuda paremate tavadeni ning selgitada ettevõtjatele valdkonda reguleerivate õigusaktide mõtet.“
Kohtumisel Eestit esindanud tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul võimaldab probleemi ühine tõstatamine meil paremini teiste riikide kogemustest õppida ja leida siinse turu korrastamiseks tõhusaid instrumente.
Põhja- ja Baltimaade tarbijaombudsmanide ja tarbijakaitseametite juhtide kohtumine toimus Helsingis 15. novembril. Esindatud olid Norra, Taani, Fääri saared, Rootsi, Soome, Eesti, Läti ja Leedu. Järgmise aasta novembris toimub sarnane kohtumine Tallinnas.