Novembri lõpus kinnitas Rail Garant Estonia terminali lõplikud tehnilised ja tehnoloogilised lahendused ning eelprojekti. Lähiajal plaanitakse saada ehitusluba ka terminali teise järgu rajamiseks, teatas ettevõte.

22. novembril kinnitasid Rail Garant Estonia ning peatöövõtja, ettevõtete Lemminkäinen Eesti AS ja Insenerehituse AS konsortsium koostööleppes terminali ehituse tähtajad.

Vastavalt kokkulepetele plaanitakse terminali ehituse esimene järk valmis saada 2013. aasta suvel, teine järk saab valmis 2013. aasta lõpuks.

Rail Garant Estonia juhatuse liikme Pavel Makarovi sõnul on ettevõte otsustanud soetada ka uue tehnoloogiaga Euroopas toodetud kraanaseadmed, mis looksid täiendavaid konkurentsieeliseid.

“Plaanime kaaluda mitut pakkumist, näiteks pakuvad meile huvi sellised tootjad nagu Liebherr ja Conecranes, kuid lõplik otsus sõltub juba tarnijate tingimustest,” lisas Makarov.

Terminali esimese järgu (võimsusega kuni 210 000 TEU-d aastas) ehituse ning seadmete investeeringu eeldatav maht on kuni 50 miljonit eurot. Terminali võimsuse kasvatamine kuni 300 000 TEU-ni aastas nõuab lisaks veel 23 miljonit euro ulatuses investeeringuid. Terminali ehituseks ning seadmete soetamiseks kavatseb Rail Garant kaasata ka finantspartnereid.

Muuga konteinerterminali ehitus seiskus oktoobris. Ettevõte põhjendas projekti peatumist väikeaktsionäri Nikolai Falini lahkumisega ettevõttest. Falin oli juhtinud konteinerterminali projekti. Tallinna Sadama hinnangul peatas ehituse kohtuvaidlus.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena