Kuressaare linnal on kokku 15 elektriautot, neist üks linnavalitsuse, kolm päevakeskuse, üks väikelastekodu ja kümme Kuressaare haigla käsutuses. Kõikidel autodel on oma laadimiskohad, sest kiirlaadimispunkte pole seni veel jõutud ehitada, kirjutab Saarte Hääl.

Linnaliikluses elektriautodega seni probleeme tekkinud ei ole. Kuressaare linna sotsiaalhoolekande spetsialist Reelika Murd kinnitas, et linna tingimustes on elektriautod talveoludes hästi hakkama saanud. “Lähevad soojaks ja teed on meil ka lahti lükatud,” tõdes Murd.

Muhu valla sotsiaalhooldaja Aili Õige arvates on aga elektriauto maal rohkem mänguasi. Hooldaja kinnitas, et suvel oli elektriautoga küll iganes tore ringi vurada, kuid talvel saab sellega sõita vaid Liiva aleviku vahel ja äärmisel juhul Orissaarde.

Küladesse klientide juurde sõitmiseks peab lume korral kasutama ikkagi vana head Citroen-kaubikut, mis suudab hangedest läbi tungida ning milles on viis istekohta ja avar pakiruum.

Elektriauto miinuseks on Õige sõnul veel see, et Muhust võib hea õnne korral sõita maakonnakeskusse Kuressaar-de välja, aga enne tagasisõitu tuleks autot igaks juhuks uuesti laadida, sest näiteks salongisoojendus võtab ühekorraga palju voolu ära.

Kaarma valla sotsiaalosakonna juhataja Liida Kaare ütles, et elektriautoga on talvisel ajal mingil määral siiski võimalik liikuda. Samas möönis ta, et talvistes oludes saab sellega sõita tunduvalt vähem maad kui suvel.

“Eks see paras pettumus ole, kui autoga saab sõita vaid 27 kilomeetrit,” tunnistas Kaare. Teeninduses oli talle räägitud, et üks proua käis elektriautoga Tallinnas ja laadis selle sõidu ajal autot kolm korda.

Liida Kaare nentis, et temal sellist kannatust paraku ei ole. “Kui on praamiaeg ja kella peale minek, siis millal ma teda laadin,” imestas ta.

Kaare kinnitas, et lumevallidest läheb elektriauto küll vajadusel läbi, aga ega ta tegelikult eriti kindlalt teel püsi. Lisaks ei saa pikema vahemaa läbimisel salongisoojendust sisse lülitada, mistõttu on autos väga ebamugav olla.

Samas sõitmisel on elektrikulu väike, mis annab siiski kulude kokkuhoiu.

“Abiks ikka,” võttis Liida Kaare elektriauto teema kokku.