Raudteelaste ametiühingu esimees Oleg Tšubarov ütles BNS-ile, et praegu on kindel 52 EVR Cargo töötaja koondamine. Viimased on tema sõnul saanud kätte juba koondamisteated ja lahkuvad ettevõttest detsembrikuu jooksul.

Tšubarov märkis, et koondatakse peamiselt tehnilist personali: vagunite ülevaatajaid, vedurijuhi abisid, tehnilise kontoritöö tegijaid, kes tegelevad dokumentatsiooniga.

Ametiühingu esimehe sõnul teatas EVR Cargo ametiühingule koondamiskavast praegu käivate kollektiivlepingu läbirääkimiste käigus ning koondamine ei pruugi tegelikkuses tulla nii suures mahus. Ta selgitas, et septembri ja oktoobri kaubaveomahtude langus nõudis ligikaudu saja inimese koondamist, kuid novembris EVR Cargo kaubaveomahud suurenesid, mis võib koondatavate arvu vähendada.

Ta märkis, et EVR Cargo jälgib praegu olukorda ega ole andnud ametiühingule lõplikku teavet koondatavate arvu kohta.

Kollektiivlepingu läbirääkimiste kohta ütles Tšubarov, et need hõlmavad arutelusid palgatõusu, töötingimuste ja sotsiaalsete garantiide üle. Tema sõnul oli ametiühingu ettepanek EVR Cargole tõsta töötajate palka 10 protsenti. "Tööandja ei ole praegu veel oma lõplikku vastust andnud," lausus ta.

Ametiühingu esimees ütles, et kollektiivlepingu läbirääkimised jätkuvad 12. detsembril ning ametiühing loodab, et selleks ajaks on tööandja seisukohad juba teada. Veomahtude tõus aitab ehk ka veidi läbirääkimiste õnnestumisele kaasa, märkis ta.

Tšubarov lisas, et suuremat palgatõusu pole olnud aastaid, kuigi EVR Cargo on olnud kasumis. Tema sõnul on palku korrigeeritud tarbijahinnaindeksi muutust arvestades ja muudetud lisatasude süsteemi.

Sel suvel Eesti Raudtee kontsernist iseseisvaks ettevõtteks eraldunud EVR Cargo oktoobri veomaht oli firma kodulehe andmeil 1,28 miljonit tonni, mis on läinud aasta sama kuuga võrreldes 23,2 protsenti väiksem. Samas suurenes veomaht võrreldes septembriga ligi viis protsenti.

2012. aasta esimese 10 kuuga on EVR Cargo vedanud kokku 15,43 miljonit tonni kaupu, mis siiski ületab eelmise aasta veomahte 5,4 protsendiga.