„Sõitsin bussis number 23, kell oli veidi peale 18, kui korraga tulid peale tunkedes inimesed ja hakkasid sõitjatelt pileteid kontrolli eesmärgil küsima,“ kirjeldas viienda detsembri õhtul asetleidnud vahejuhtumi algust nördinud reisija.

Kui kontrolör kõnealuse sõitjani jõudis, polnud ametniku töötõendit kusagil näha ja nii otsustaski sõitja uurida, mis ametnikuga tegu. „Palusin tal töötõendit näidata. Tema küsis vastu piletit. Kumbki ei teinud esimest liigutust,“ ütles sõitja.

Lõpuks andis mupo ametnik järgi ning oli nõus tõendama, et tal on õigus piletit küsida. „Näitas töötõendit, mina andsin vastu ID-kaardi. Pilet oli olemas ning tundus, et kõik oli korras, kuid korraga ütles see sama ametnik, et ma väljuks siiski bussist, kuna olen teda solvanud, nõudes näha tõendit," sõnas nördinud reisija.

Reisijal on õigus küsida tõendit

Mupo esindaja Meeli Hunti sõnul on kontrolörid kohustatud esitama oma töötõendid, kui kodanik seda küsib ja seda ei saa tõlgendada solvamisena.

Lisaks sellele peavad ametnikud ennast tutvustama sisenedes ühistransporti ning samuti on neil rinnas nähtaval kohal nimesildid, et vajadusel oleks kodanikel võimalus neid tuvastada.

„Kui eeltoodud vahejuhtum toimus vastavalt kirjeldusele, siis sel juhul eksis kontrolliv inspektor oma tööeetika vastu,“ nentis Hunt.

Lisaks soovitab Hunt taoliste juhtumite puhul kindlasti esitada ka kaebus mupo kontorisse. „Ametlik kirjalik kaebus on alususeks sisejuurdluse algatamiseks ja juhtunu täpsemate asjaolude väljaselgitamiseks,“ sõnas Hunt, et eksinud ametnik peaks saama karistatud.