„Trend liigub selles suunas, et emotsionaalseid jõuluoste tehakse järjest vähem ja ei võeta suurest supermarketist kaasa ükskõik mida, vaid kingid on põhjalikumalt läbimõeldud,“ rääkis Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov.

Võrreldes paari aasta tagusega ei ole soodne hind Ostovi sõnul enam ainsaks ostuargumendiks ning pigem otsitakse praktilist või väga erilist kinki konkreetsele inimesele mõeldes.

„Kõige enam kulutatakse jõuluperioodil kokkuvõttes laste kinkidele, mis on tingitud ilmselt ka sellest, et lastele tehakse jõulude ajal ikka rohkem kui üks-kaks kingitust,“ märkis Anne-Liis Ostov.

Tallinna ja Tartu Kaubamajas on populaarsemateks jõulukinkideks läbi aastate olnud meestel lipsud ja särgid, naistel pesu ja lõhnakomplektid ning laste mänguasjad, samuti küünlad, maiustused ja kosmeetika.

„Suure osa iga-aastasest jõulumüügist moodustavad ka sõpradele, kolleegidele või külakostiks mõeldud kingitused, milleks sobib hästi jõulupärane söök-jook,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Siin on iga-aastaseks kingihitiks aromaatne ja ilusas pakendis tee, meepurk või piparkoogid. Samuti tellivad paljud ettevõtted koostööpartneritele jõulukorve.“