Delfi Majandus uuris psühholoog Voldemar Kolgalt, miks nii käitutakse ning mis paneb ühe majanduskriisis viibiva kodaniku terve nädalavahetuse kaubanduskeskuses šoppama.

Kolga sõnul on tänases ühiskonnas tekkinud mõtteviis, mis väljendub selliselt - „Ma olen olemas, kui ma šoppan!“.

„Inimestel on tekkinud ihad ja soovid, mis ei ole seotud puudustega. Näiteks võiks tuua, et on üks tasand, kus on kaks põhjust poodi minna – kõht on tühi või pole riideid seljas.

Kuid nüüd on tekkinud ka niiöelda teine tasand, kus on kõht täis ja riided seljas, kuid on tekkinud sellised vajadused, mis on motiveeritud kirest omandada ja osta asju. See ei ole ratsionaalne käitumine, kuna see on naudingu saamise eesmärgil tehtav tegu,“ seletas Kolga poodides toimuvat.

See elupilt on psühholoogi sõnul kujunenud tänu sellele, et inimesed on muutunud sotsiaalsemaks ning arvatakse, et kuna teised šoppavad, siis tuleb ka osaleda sellised üldises protsessis, et mitte olla teistest kehvemad.

„Nii tekib ka koosolemise tunne ning inimesed ei tunne ennast üksildasena, kuna poodides saab teiste inimeste läheduses olla,“ sõnas Kolga.