„Tundub, et Rimi kliendid ikkagi maailmalõpuks ettevalmistusi ei tee. Suurenenud on küll maiustuste müük ning ootuspäraselt müüvad väga hästi ka küünlad ja tikud, ent pigem usume, et see on jõulude eripära, mitte maailmalõpu ootusest tingitud,“ ütles Rimi esindaja Katrin Bats Delfi Majandusele.

Bats lisas, et ka kuivainete ja konservide müügis mingit erilist tõusu näha pole.

Sarnaselt Rimile nentis ka Prisma esindaja Kadri Lainas, et küünalde müük on detsembris küll aasta kõrgeim, kuid selle nähtuse on pigem põhjustanud jõuluaeg, millega nõustus ka Selveri esindaja Annika Vilu.

„Tikke ja küünlaid ostetakse külmal ja pimedal ajal alati rohkem. Üldiselt on eestlased ratsionaalsed ja ostudest maailmalõpu ootust küll välja lugeda ei saa. Küünalde müük on mullusega võrreldes küll kasvanud, aga sellel võib olla palju erinevaid põhjuseid, näiteks paremad kampaaniahinnad,“ usub Vilu, et eestlaste ratsionaalne mõtlemine ja külm närv on ostupaanika ära hoidnud.