„Esiviisikusse kuulub ikka toit,“ ütles Selveri avalike suhete juht Annika Vilu. Kinkideks ostetakse tänavu kõige enam lauanõusid ja pokaale, malmpotte, kodutekstiili, mänguasju ning kinkekomplekte. „Viimasel nädalal on väga hästi kaubaks läinud ka potikuused, kalmuküünlad, jõuluehted, postkaardid ja kingipakkimise materjal,“ lisas Vilu.

Toiduaineid tõi esile ka Rimi. „Väga palju on tõusnud maiustuste kategooria, lausa 40%. Eeldame, et kingituseks ostetakse palju kommikarpe ja muid maiustusi. Sellest annab märku fakt, et keskmisest kallimad kommikarbid on üle ootuste eduka müügiga,“ selgitas Rimi Eesti Food AS pressiesindaja Katrin Bats. Lisaks tõi ta esile kala ja lihavaliku ning muidugi mandariinid. „Detsembris on ostukorv suurenenud 30%.“

AS Prisma Peremarket rurundus- ja kommunikatsioonidirektori Kadri Lainase sõnul võib toidukaupade ostukäitumisest täheldada jõudsalt kasvavat naturaalsuse trendi. „Enne toote ostmist loetakse läbi ka toodete koostised ja eelistatakse võimalikult naturaalseid tooteid.“ Kinkidest tõi Lainas esile Legod. „Ääretult hästi müüvad ka kelgud. Lisaks vääriksid välja toomist Angry Birdsi lauamäng, Jääaeg 4 DVD ning jõulutähed.“

Seevastu elektroonikakauplustes on oodatult populaaseim jõuluost tahvelarvuti, millele järgeb mängukonsoolid ja mängud, ütles Euronics Baltic jaekaubandusdirekotor Veiko Poolgas. Seejärel tulevad telerid, köögitehnika (veekeetjad, mahlapressid, kohvi- ja espressomasinad) ja ilutooted ( juuste- ja keha- ja näohooldusvahendid: sirgendajad ,föönid, epilaatorid, pardlid). „Võrreldes möödunud aastaga on tehnikakaupade hinnad langenud, mis omakorda toetab kvaliteetsemate kaubamärkide eelistamist, samas keskmine ostude summa võrreldes möödunud aastaga on jäänud samaks,“ selgitas Poolgas.