AS-i EVR Cargo personalijuht Maire Raag ütles kolmapäeval BNS-ile, et alates mullu oktoobrist kuni detsembri lõpuni koondas ettevõte kokku 60 töötajat. "Töötajate üleandmine AS-ile Eesti Raudee on lükkunud edasi, aga tõenäoliselt toimub see esimese kvartali jooksul," lausus ta.

Varasema info põhjal on EVR Cargo praegu käivate kollektiivlepingu läbirääkimiste käigus Raudteelaste Ametiühingule teatanud kavatsusest koondada oma kokku veidi üle tuhandest töötajast ligikaudu sada töötajat ettevõtte kaubaveomahtude languse tõttu. Koondamine puudutab peamiselt tehnilist personali: vagunite ülevaatajaid, vedurijuhi abisid, tehnilise kontoritöö tegijaid.

EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe on varem BNS-ile selgitanud, et soov on jaotada tööd Eesti Raudtee ja EVR Cargo vahel, et osa töökohti säiliks. Detsembris rääkis ta, et EVR Cargo on teinud Eesti Raudteele ettepaneku anda neile seoses funktsioonide muutumisega üle mõnikümmend EVR Cargo töötajat. Osa tööd ei saa aga üle anda ja need töötajad tuleb koondada, on ta öelnud.

Esmaspäeval jätkusid EVR Cargo ja ametiühingu vahel kollektiivlepingu läbirääkimised. Raudteelaste Ametiühingu esimees Oleg Tšubarov ütles siis, et ametiühing võib EVR Cargoga kollektiivlepingu sõlmimise osas pöörduda riikliku lepitaja poole.

Varasema info põhjal soovivad EVR Cargo töötajad 10-protsendist palgatõusu. Tšubarovi sõnul väitis ettevõtte juhtkond esmaspäeval, et raha ei ole, ametiühing polnud sellega nõus ja läbirääkimised jätkuvad, et leida raha palgatõusuks.

Raag kommenteeris, et läbirääkimised kulgesid esmaspäeval asjalikus õhkkonnas, milleski olulises kokku ei lepitud. "Läbirääkimised kulgevad küll aeglaselt, aga loodan siiski, et lepitajat kaasama ei pea," ütles ta.

Vastavalt valitsuse otsusele toimus mullu Eesti Raudtee jagunemine, mille tulemusena senine Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo eraldus Eesti Raudteest iseseisvaks riigile kuuluvaks kaubaveoettevõtteks. Raudtee infrastruktuuriettevõte EVR Infra jätkab Eesti Raudtee kaubamärgi kasutamist.