Pärnakast pangaklient oli elektroonikapoest Klick välja valinud toote, mis maksis 349 eurot. Ta soovis algselt tasuda 100 eurot ning tegi liisingutaotluse ülejäänud 249 eurole, mida plaanis tagasi maksta kuue kuu jooksul. Paarkümmend minutit hiljem sai ta eitava vastuse.
"Minu esmane reaktsioon oli, et ... pole ju kohustusi, laene, SMS-laenu, mis võinuks olla takistuseks. Helistasin klienditoele, kust ei osatud eitavat vastust kommenteerida ning kust lubati esimesel võimaluselt tagasi helistada ja põhjalik seletus anda," rääkis ta.
"Muidugi see kõne tuli aga hämming oli suur. Kuid see vastus oli minu jaoks absurdne. Teil on olemasolev krediitkaart (olen seda kasutanud minimaalselt) ja teie mehel on kodulaen, mille puhul olete te käendaja. Ja oligi kogu vastus. Küsisin, kas te ikka vaatasite minu maksekäitumist. Kas olen võlgu jäänud või on hetkel olemasolevaid probleeme ja kas kodulaenu maksetega on olnud hilinemisi? Vastus oli, et jah, aga ikkagi me ei saa teile anda krediiti."
Segadusse aetud klient ei saanud aru, kas ta peaks loobuma panga poolt pakutavast 9protsendise aastaintressiga järelmaksuvõimalusest ning kasutama oma 19protsendise intressiga krediitkaarti või oli tõesti takistuseks käendajaks olemine, millega seni ei olnud probleeme esinenud.
Swedbanki autoliisingu ja järelmaksu osakonna juht Tarmo Ulla ütles Delfile, et järelmaksu näol on tegemist finantskohustusega ning pank hindab iga konkreetse kliendi situatsiooni tervikuna.
"Kui olemasolevate kohustuste maht on piisavalt suur ja lisakohustuse andmisega võib tekkida oht, et klient ei suuda neid kõiki täita, siis võib ta tõepoolest saada järelmaksu taotledes eitava vastuse," sõnas Ulla.
"Kaastaotleja vastutab põhitaotlejaga solidaarselt, antud leping loetakse mõlema kohustuseks ning arvestame seda ka uute laenutoodete väljastamisel. Levinumad põhjused järelmaksu taotluse tagasilükkamiseks on olemasolevate kohustuste suurus ja võlgnevused seniste kohustuste tasumisel või kehtivad võlad," selgitas Ulla.
Krediitkaardi limiiti arvestab pank kliendi finantskohustuste hulka tõepoolest ning olenemata sellest, kas kliendi limiit on kasutuses või mitte. "Kindlasti ei ole krediitkaardi olemasolu automaatselt seotud järelmaksu eitava vastusega. Iga konkreetse kliendi puhul hindame kliendi situatsiooni tervikuna," lausus Ulla.