Hindade võrdlemine suurendab tema sõnul elektrimüüjate vahelist konkurentsi, mis aitab kaasa soodsamatele elektrihindadele.

„Tarbijad peaksid teadvustama avatud elektrituru võimalusi ja jälgima aktiivselt hinnamuutusi nii sama tüüpi pakettides kui teist tüüpi pakettides, et leida soodsaim pakkumine. Näiteks Euroopa Komisjoni 2010. aasta uuringust selgus, et Euroopa riikide tarbijad säästaksid odavaima paketi valimisega kuni 13 miljardit eurot aastas,“ märkis Kukke.

Elektrimüüjate vaheline konkurents turul sõltub otseselt tarbijate aktiivsusest ja teadlikkusest. Kuna tarbijatel on võimalik nii müüja kui ka paketi valikut muuta kord kuus, siis on kuupõhine hindade jälgimine igati põhjendatud.

Risk, mille tarbija lepingu vahetamisega võtab, on limiteeritud ühe kuu kaotuse või võiduga. Eratarbijatel on võimalik lepingut vahetada trahvivabalt, äritarbijatel tuleb enne vahetust siiski uurida, kas lepingu vahetusega kaasneb leppetrahv, mis võib muuta vahetuse ebamõistlikuks.

Elektriturul konkurentsi toimimise hindamisel võetakse aluseks elektrimüüja vahetamise aktiivsus, mis 2012. aasta lõpu statistika põhjal oli Eestis üheksa protsenti. Eesti tulemus on võrreldes Euroopa riikide keskmise näitaja, kümne protsendiga, üldiselt kooskõlas, kuid sõlmitud lepingute jaotus elektrimüüjate vahel viitab vastupidiselt väga madalale konkurentsile. Kogu Euroopa püüdleb selle poole, et tarbijad kasutaks oma mõjuvõimu, oleksid aktiivsed, võrdleksid ja valiksid.

„Esimene elektriarve peaks ärgitama ka Eesti tarbijaid senisest enam soodsamat hinda otsima ja võrdlema kõikide müüjate pakette,“ selgitas Kukke.

Tarbija peab arvestama, et kui soovib 1. märtsist alustada koostööd uue elektrimüüjaga, tuleb leping sõlmida hiljemalt 7. veebruariks, kuna elektrimüüja vahetamise protsess kestab 21 päeva ja uus leping hakkab kehtima kalendrikuu vahetumisel.

Tarbijad peavad arvestama ka kehtiva lepingu lõpetamiseks ettenähtud ajaga, mis võib küündida kuni 30 päevani, see tähendab, et hiljemalt täna tuleks vanale müüjale lepingu lõpetamise soovist teada anda.