"220 Energia kliendid, kes on näiteks Elektrilevi piirkonnas, saavad teatada näite Elektrilevi kodulehel," ütles 220 Energia müügijuht Vahur Kukk Delfile.

Kui kliendid näite ei teata, siis on Elektrilevi kohustatud elektrimüüjale esitama prognoostarbimise tundide kaupa, mis saab müüjale aluseks arve tegemisel.

"Loogika tuleneb sellest, et näitude kogumine on võrguteenuse osa ning see väldib topelt näitude kogumise samade klientide osas," ütles Kukk.

Elektri emafirmaks on Eesti Energia, kellele Elektrilevi tarbimisandmeid esitada ei tohi, sest see oleks ebaaus konkurentsieelis.

"Reaalsuses muidugi on Elektrilevi näidutelefon sama nagu Eesti Energia klienditeenindusel, ehk piiri tõmbamine kahe ettevõtte vahel siseselt on suhteliselt keeruline," nentis Kukk.

"Ilmselt on võrdse konkurentsi huvides mõistlik, et tulevikus Eesti Energia ja Elektrilevi kliendihaldused oleksid selgemalt eraldatud ning koostöös Elektrileviga saaks üles seada ka näiduteatamise võimaluse otse 220 Energia veebilehe kaudu."

220 Energia esitab arve elektrienergia eest ning Elektrilevi esitab endiselt arve võrguteenuse, aktsiisi ja taastuvenergiatasude osas.

"Tulenevalt meie klientide eelistusest saada kõik ühel arvel, loodame, et lähiajal saab võimalikuks ka elektri ja võrgu ühisarve esitamine," lootis Kukk.

"Täna kahjuks me Elektrilevilt võrguteenuse arve aluseks olevaid andmeid veel ei saa ning seetõttu on antud võimaluse puudumine väga oluline konkurentsi pärssiv puudujääk. Loodame, et võrguettevõtjad nõustuvad võimalikult kiiresti jagama elektrimüüjatega võrguteenuse arve andmeid, et kaoks ära võrguettevõtjatest müüjate konkurentsieelis esitada kliendile ühisarve."