Swedbanki jaepanganduse divisjoni juhi Ulla Ilissoni sõnul nõutakse inimestelt enamasti erinevaid parkimis- või liiklustrahve, maksmata nõudeid, maksu- ja telekomiteenuste võlgu. "Eraldi suure grupina saab välja tuua SMS-laenude võlgnike vastu esitatud nõuded," märkis ta.

Ilissoni sõnul on uus lahendus klientide poolt juba hästi vastu võetud. "Kui enne pidi arestitud konto omanik minema elatusmiinimumi kättesaamiseks kontorisse ja maksma sularaha väljavõtmise eest teenustasu, siis nüüd saab ta seda teha tasuta, võttes raha sularahaautomaadist talle sobivas kohas. Meie kliendid on seda muudatust oodanud ja see on täna väga hästi vastu võetud," märkis Ilisson. "15 000 arestitud konto omanikku on uut teenust täna juba kasutamas."

Ilissoni väitel on uus lahendus toonud kaasa muudatuse ka pankades. "Alates detsembrist, kui lahendus tööle hakkas, on rahvast pangakontorites palju vähem. See on nii meie kontorit külastavate klientide kui töötajate seisukohast hea - järjekorrad on lühemad. Me pole sellele küll eraldi reklaami teinud, aga inimesed on teenuse üles leidnud ja usume, et kasutajaid tuleb kindasti juurde," sõnas Ilisson.

Kontosid arestivad kohtutäiturid, maksuhaldurid (nt Maksu- ja Tolliamet, Tallinna Ettevõtlusamet jne), kohtud ja pankrotihaldurid. Elatusmiinimumi määrab konto arestija.

Olemas on maksejuhisega arestid, kus konto arestitakse ning nõude summa kantakse aresti esitanud asutuse või ametiisiku kontole kuni nõude täieliku tasumiseni. Maksejuhiseta arestide korral konto arestitakse, aga raha jääb võlgniku kontole. Kui kohtutäiturid esitavad valdavalt maksejuhisega areste, siis maksuhaldurid esitavad mõlemat tüüpi areste. Kui kontol on maksejuhiseta arest, ei saa pank võimaldada ka antud uue lahenduse kasutamist.

„Klientidel tulekski kõike eelnevat silmas pidada. Nende kahe kuu jooksul on arestitud kontode omanikud meie poole pöördunud erinevate muredega - enamasti küsitakse, miks nende kaart ikkagi sularahaautomaadis ei toimi. Siis ongi tavaliselt põhjuseks just seesama maksejuhiseta arest või tõsiasi, et klient üritab raha välja võtta rohkem, kui arestija poolt on lubatud või kontol raha on,“ tõi Ilisson välja põhilisemad eksisammud uue lahenduse kasutamisel.

Swedbanki eraklientidel on kokku ligi 1,2 miljonit aktiivset kontot.