"Eriti soodne" silt müüb kauba mühinal maha
"Me kõik arvame, et oleme poes ratsionaalsed, kuid tühjagi," ütles Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas Best Marketingi poolt korraldatud hinnastamise teemalisel konverentsil.
Prisma kogemus kinnitab psühholoogide arvamust, kelle sõnul toimub otsus poes emotsioonide pinnal - inimene otsustab, et jah, see toode meeldib mulle.
Pärast seda, kui oleme toote välja valinud, hakkab pihta ratsionaliseerimine - mul on seda toodet vaja, see sobib sinna või sinna, toode on müügil väga hea hinnaga ning tundub mõistlik osta.
Emotsioonidega segunenud ostuotsust aitab tihti teha nn kollane silt, mis peaks üldjuhul tähistama soodsat hinda. Igal juhul märkavad ostjad enam toodet, mille hinnasildi taust on olemasolevate siltidega võrreldes teist värvi ja mida võidakse tajuda "erilise pakkumisena".
Isegi kui hinnasilt on tavapärasest suurem, näib ostjatele, et see toode võib olla müügil kampaaniapakkumisena. Kui seal kõrval seisavad tavalise hinnasildiga ja isegi väiksema hinnaga tooted, siis need ei tundu pooltki nii atraktiivsed.
Eriti huvitavaks läheb aga siis, kui märgistada hind soodsana, tehes tarbijale puust ja punasest selgeks, et hind on "Soodne" või lausa "Eriti soodne".
"Panime toodetele ette hinnagarantii sildi, hind seejuures ei muutunud, sest toote hind oli olnud turu soodsam juba pikka aega ehk toode oli kas sama odav kui Maximas, Säästumarketis või odavam veel. Panime sildi ette ja äkki hakati neli korda rohkem ostma," rääkis Lainas.
Mõned aastad tagasi tähistas Prisma teistes kettides müüdavate toodetega võrreldes soodsamad kaubad sildiga "Eriti soodne"ning toodete müük kasvas mühinal.
"Turundus vahel ikka mõtleb igasuguseid imelikke mõtteid ning me proovisime silte ülejäänud kampaania käekirjaga veidi ühtlustada ning panime osade toodete ette sildi "Normaalne", ei müünud enam," sõnas Lainas. "Korjasime sildi ära, panime toote ette sildi "Soodne", jälle müüs."
Praegu on Prisma pannud välja ainult hinnagarantii sildid ning kuna kaupluses on üle 1000 hinnagarantiiga toote, siis katab Lainase sõnul nendega poe päris hästi ära.