Hiljuti saatis 220 Energia elektrimüüjat vahetada soovinud elektritarbijale kirja, kus märkis, et potentsiaalse kliendi tarbimiskohal juba on kehtiv elektrileping ning kui ta soovib sõlmida elektrilepingut, siis peab ta eelnevalt eelmise elektrilepingu lõpetamiseks pöörduma teise elektrimüüja poole.

See läheb vastuollu seni avaldatuga, sest elektrimüüja vahetamine pidi olema sama lihtne kui mobiilioperaatori vahetamine, mis tähendab, et elektrimüüjale tuli teha avaldus ning müüja ise pidi lõpetama senise lepingu.

220 Energia müügijuhi Vahur Kuke sõnul ei ole olemasoleva elektriostu lepingupartneri vahetamise protseduur elektriturul absoluutselt kliendisõbralik. Tema sõnul puuduvad konkreetsed reeglid olemasoleva lepingu lõpetamiseks.

"Sisuliselt saab olemasoleva lepingu lõpetada vaid klient oma vastavat soovi avaldades olemasolevale elektrimüüjale," ütles Kukk.

Asi on tema sõnul eriti keeruline juhul, kui järgmise kuu alguseni jääb vähem kui 30 päeva, mil klient saab uue müüjaga liituda sisuliselt alles ülejärgmise kuu algusest. Varasema lepingu lõpetamise järel peab klient teatud perioodi tarbima kallist üldteenust.