Kontserni mullune müügitulu suurenes 467,8 miljoni euroni, kasvades aastaga 7,3% võrra, teatas ettevõte.

„Tallinna Kaubamaja kontserni tegevuse 2012. aasta märksõnaks oli ulatuslik uute kontseptsioonide turuletoomine ning müügikeskkondade renoveerimine – see oli kontserni kasumlikkuse kõige suuremaks mõjutajaks. Sellest hoolimata õnnestus ka üha kasvava konkurentsi tingimustes teenida kasumit pea sama palju, kui aasta varasemalt. Samuti on Tallinna Kaubamaja end selgemalt ja tugevamalt positsioneerinud kaubavaldkondades, kus oleme tugevad või lausa turuliidrid,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„See lubab kindla tundega vastu liikuda selle aasta väljakutsetele.“

Puusepa sõnul avas kontsern eelmise aasta neljandas kvartalis kokku kuus uut kauplust, mis Eesti konteksti arvestades on märkimisväärne tulemus: „Liiatigi on arvestatava kasumi teenimine Eesti jaekaubanduses praegu üldse pigem erakordne nähtus.“ Lisaks uute kaubanduspindade rajamisega kaasnevate kuludega tuli kaupmeestel mullu rinda pista ka kõrgenenud energiakuludega ning laienemisega käib paratamatult kaasas ka tööjõukulude kasv.

„Kui eraldi valdkondadest rääkida, siis hindame väga positiivseks eelmisel aastal toimunud arenguid kontserni jalatsikauplustes ning samuti läks edukalt automüük,“ tõdes Puusepp. „Oleme muuhulgas ka kontserni turvaettevõtte tegevust laiendanud üha uutesse Selveritesse, mille kiiduväärt tulemuseks on kaupluste puudjääkide vähenemine.“

Puusepp märkis, et sel aastal keskendub Tallinna Kaubamaja kontsern jätkuvalt kasumlikkuse parandamisele eri tegevusvaldkondades ning edasisele laienemisele – juba on sõlmitud näiteks nelja uue Selveri üürilepingud ning sügiseks renoveeritakse Kaubamaja Kodu- ja Lastemaailm Tartus , uuendusi on tulemas kaubandussüsteemides ning veelgi paremaks on võimalik muuta sisemist töökorraldust.

„Neid kõiki samme tehes ja uusi võimalusi otsides lähtume loomulikult eelkõige tarbija ootustest. Eelmiseks aastavahetuseks oli meie püsiklientide arv kasvanud ligi 555 000 inimeseni, suurenedes aastaga 13,8% võrra.“

Selveri supermarketite 2012. aasta konsolideeritud müügitulu oli 330 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 3,8%. Selverite puhaskasum oli kokku 9 miljonit eurot, kahanedes aastaga 18% võrra. Selverite müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2012. aastal keskmiselt 380 eurot kuus, mis oli 1,1% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Selveritest sooritati 2012. aastal 32,7 miljonit ostu. Selveri kaupluseketti kuulub 2012. aasta detsembri lõpu seisuga 38 Selverit ja 2 gurmeekauplust. Kaupluste müügipind 2012. aasta lõpu seisuga oli 73,1 tuhat m².

Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta müügitulu oli 86,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 7,1%. Kaubamajade puhaskasum ulatus mullu 3,4 miljoni euroni, kasvades aastaga 24,1% võrra. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2012. aastal keskmiselt 290 eurot kuus, mis on 8,9% rohkem kui 2011. aastal.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2012. aasta müügitulu oli 4,1 miljonit eurot, kasvades 2011. aastaga võrreldes 28,3%. I.L.U. keti puhaskahjum oli mullu 0,4 miljonit eurot, kahanedes aastaga 0,1 miljoni euro võrra.

Kaubamaja kontserni autokaubanduse mullune müügitulu oli 34,2 miljonit eurot, ületades 64,8% eelmise aasta sama perioodi tulusid. KIA müügikasv Baltikumis oli 2012. aastal märkimisväärne, kujunedes riigiti vastavalt Eestis 102%, Lätis 66% ja Leedus 38%, mis annab keskmiseks müügikasvuks 69%. Kokku müüdi 2012. aastal kontserni autosegmendis 1898 sõidukit ehk 770 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil. Alates 2012. aasta juulist autosegmenti lisandunud Viking Motors AS-i poolt müüdavate Opel ja Cadillac mudelite müük ulatus IV kvartalis 32ni. Viking Motorsi müügitulu 2012. aasta IV kvartalis oli 1,6 miljonit eurot. Autokaubanduse kasum oli mullu 1,3 miljonit eurot.

Kontserni kuuluvate jalatsikaupluste 2012. aasta käive oli 14,4 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,1%. Jalatsikaupluste mulluseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, mis on 0,1 miljoni euro võrra vähem kui 2011. aastal. Detsembri lõpu seisuga omab Suurtüki NK OÜ 16 kauplust ning ABC King AS 10 kauplust. 2013. aasta veebruaris on plaanis avada Shu kauplus Jõhvis kaubanduskeskuses Tsentraal.

Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta kontserniväline müügitulu oli 2,9 miljonit eurot, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 2,7%. Segmendi puhaskasumiks kujunes mullu 6,7 miljonit eurot.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, AS Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Topsec Turvateenused OÜ, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, KIA Automobiles SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja kontserni 2012. aasta käive oli 467,8 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena