Siiski, SMS-laenul ja kiirlaenul on väga selge funktsionaalne erinevus. Tegemist on erinevate teenustega, kirjutas Credit24 Eesti turundusjuht Rasmus Tipp.

SMS-laenu teenus on saanud oma nimetuse sellest, et laenutaotlust saab esitada tekstisõnumi teel. Tänase hetke seisuga eeldab SMS-i teel laenu taotlemine, et inimene on eelnevalt oma konto laenu väljastava asutuse veebilehel registreerinud.

Tekstisõnum üksi ei ole piisav, et klient saaks teha kaalutletud laenuotsust. Alates 2008. aasta 28. jaanuarist jõustus ka seadus, mis kohustab kõiki laenuväljastajaid esmakordse laenutaotlejaga silmast-silma kohtuma, et tema isik dokumendi alusel tuvastada.

Seega laenu väljastamiseks vaid tekstisõnumi saatmist üksi ei piisa. Siinkohal ei ole ka vahet, mis kanalit pidi laenu taotletakse - seadusega ettenähtud protseduurid kehtivad kõigile ja on vajalikud selleks, et ennetada identiteedivarguseid ja kellegi teise isiklike andmete kasutamist.

Tänaseks on SMS-laenu andvate ettevõtete arv tublisti kahanenud, kuid jah, mõned teenusepakkujad turul siiski on. Samuti pakuvad tekstisõnumi teel laene enamasti ka mitmed kiirlaene väljastavad firmad, kuid kõik tarbimislaene väljastavad ettevõtted tekstisõnumi teel laene kindlasti ei väljasta.

Näiteks, ei ole Credit24 kunagi SMS-laenu teenust pakkunud. Meil saab laenutaotlust esitada vaid läbi kodulehe iseteeninduskeskkonna või täita avaldus meie koostööpartneri juures – Maxima XX ja XXX kaupluste infolettides.

Meie pakutavat teenust saab nimetada nii kiirlaenuks, väikelaenuks kui ka tarbimislaenuks, kuna tegemist on üldjuhul kiire laenuprotseduuriga ning kuna laenusummad on piiritletud, on need peamiselt mõeldud väiksemate, nt tarbimisega seotud ettenägematute kulude katmiseks.

Kui eristada kahte eelnevalt mainitud teenust lisaks nende funktsionaalsele erinevusele, siis üldjuhul on keskmised SMS-laenude summad mõnevõrra väiksemad kui tarbimislaenude omad, jäädes nii 150 euro piiresse.

Samuti on nende tagasimakseperioodid tunduvalt lühemad ning klientide laenu võtmise eesmärgid võivad oluliselt erineda, kuna 150 eurost laenu ei võeta üldjuhul pakilisemaks eluaseme või auto remondiks. Mis neid teenuseid aga sarnaseks teeb, on kiirus ja mugavus.

Kui kliendi andmed on korrektsed ja teenusepakkujal ei ole põhjust kahelda laenu sooviva inimese maksevõimekuses või isikus, laekub soovitud rahasumma kontole lühikese ajaga. Antud mugavus on ka üks põhjustest, mis teenuse suuremate pankade väikelaenudega võrreldes kallimaks teeb. Laenuandja ei küsi tagatist ja seega võtab ta enda kanda ka suuremaid riske.

Iga tarbija saab valida just talle kõige sobivama toote- ja teenusepakkuja vahel, lähtuvalt tema vajadustest ja võimalustest – olgu selleks siis kiirlaen või SMS-laen, liising või eluasemelaen. Kuigi olemuselt on kõik nimetatud laenuliigid erinevad, kuid kuna tegu on ikkagi finantskohustusega, on esmatähtis teha endale eelnevalt selgeks, kas laenuvõtmine on ainus lahendus ja kas ollakse valmis ning võimelised ka hilisemaid kohustusi täitma.

Enne laenuvõtmist peab tutvuma ka kõigi laenuga seotud tingimustega ja veenduma, et ollakse kirjapandust ka õigesti ja üheselt aru saadud. Kui ollakse sisuliselt aru saadud teenuste olemustest – erinevustest, võimalustest, kohustustest, siis ei ole hiljem põhjust karta ka eksimist või võlglaseks jäämist ning teenust saab käsitleda kui iga teist finantsteenust, mis võimaldab hajutada riske, muuta isiklik eelarve paindlikumaks või kasvõi investeerida raha haridusse, mis annab tulevikus lootust paremaks sissetulekuks.