Seega on kohtuvaidlus Tallinna trammihanke asjas lõppenud Tallinna Linnatranspordi AS-i võiduga kõigis kohtuastmetes ning praeguseks on jõustunud kohtuotsus selle kohta, et Stadleri kaebus oli alusetu, teatas Tallinna Linnatranspordi AS, kirjututas BNS.

Ka rahandusministeerium lõpetas 11. veebruaril järelevalvemenetluse, mis alustati samuti Stadleri kaebuse alusel ja leidis, et hankemenetluse tühistamiseks ei ole alust.

21. veebruaril sõlmis Tallinna Linnatranspordi AS hankelepingu, seega on antud riigihankemenetlus lõppenud ning Hispaania trammivalmistaja CAF valmistab uued trammid, mis peavad Tallinna saabuma vähem kui kahe aasta pärast, teatas ettevõte.

Eelmise aasta suvel väljakuulutatud hankega on kavas osta Tallinna 4. liinile uusi tramme, mille eeldatav maksumus on 44,25 miljonit eurot, Tallinna Linnatranspordi AS soovis saada vähemalt 15 uut trammi. Ettevõte tunnistas hankel edukaks Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarrile S.A (CAF) pakkumise ja leidis, et Stadleri pakkumine ei vastanud tingimustele.

Mullu novembri keskpaigas esitas Stadler riigihangete komisjonile vaidlustuse, milles taotles CAF-i pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamise ja enda pakkumise tagasilükkamise otsuse tühistamist.

Komisjon rahuldas vaidlustuse üksnes CAF-i pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamise osas ja leidis, et otsus Stadleri pakkumise tagasilükkamise kohta on kontrollitav ja põhjendatud.

Samale seisukohale jäi detsembri lõpus ka Tallinna halduskohus. Stadleri kassatsioonkaebuse jättis Tallinna ringkonnakohus rahuldamata 18. veebruaril.