Samas ei tohiks kuni 5% suurune langus meie transpordiettevõtetele väga märgatavat mõju avaldada - seda tänu kogutud puhvritele ja seega paremale valmisolekule võimalikeks langusteks, ütles Swedbanki transpordisektori juht Marko Lukk transpordiettevõtjatele.

Lukki sõnul jääb lähima paari aasta jooksul kriisieelne tase maanteetranspordi kaubaveokäibe tõenäoliselt löömata.

„Kaubavedude veosekäive on näidanud kriisijärgselt stabiilset ja suhteliselt kiiret kasvu. Möödunud aastal see kasv aga stabiliseerus ning käive jäi ligilähedaselt samale tasemele 2011. aastaga,“ sõnas Lukk.

„Kaubaveo mahtude hoidmine samal tasemel ka käesoleval aastal oleks aga juba hea tulemus. Pigem ootame 2013. aastaks veomahtude mõningast vähenemist, mille põhjuseks on majanduse jahtumine meie peamistel sihtturgudel.“

Lukki sõnul kirjeldab Euroopa vedajate ootusi ka veokimüügi statistika - tänavu jaanuaris müüdi Euroopas raskeveokeid mullusest 18% vähem.

„Eesti raskeveokite müügi osas oleme siiski optimistlikumad ning langust ei oota. Käesolevaks aastaks prognoosime uute raskeveokite müügiks umbes 700 ühikut, mis on samal tasemel möödunud ja ülemöödunud aastaga,“ sõnas Lukk.

„Samas ei tohiks väike langus veosekäivetes Eesti vedajatele olulist mõju avaldada – sektori ettevõtetel on viimased 2-3 aastat olnud üsna edukad ning loodetavasti on tekkinud ka piisavad puhvrid. Lisaks on investeeringuid tehtud tagasihoidlikumalt – vedajate olukord on 2007.-2008. aastaga võrreldes oluliselt kindlam.“

Eesti maanteetranspordi ettevõtete tavapärane kapitaliseerituse tase on Lukki sõnul 30%, kuni 50%-line kapitaliseeritus on selles sektoris juba hea näitaja.

„Samas näitas kriisiaegne kogemus ettevõtetele seda, et piisava kapitaliseerituse puhul on see aeg sobiv ka investeeringute tegemiseks, andes võimaluse seada ise paremaid tingimusi.“