Konkureeriva firma Itella tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul areneb e-kaubanduse valdkond tormiliselt ning selle turu maht on aasta jooksul kasvanud ligikaudu 15%.

„Eesti Posti avaldatud pakimahtude kasv käib seega ühte sammu turu kasvuga ja selle arvelt on nad suutnud ka turuosa säilitada,“ ütles Eelmaa Delfi Majandusele.

Ka Itella SmartPOSTil oli Eelmaa sõnul sarnaselt Eesti Postile väga edukas tegevusaasta.

„Meie pakimahud kasvasid 56%, mis näitab ka meie jätkuvalt kasvavat turuosa. Eelmise aasta lõpus läbiviidud turu-uuringu põhjal kuulus SmartPOSTile 42% eraisikute väljastuspunktist kättesaadavate postipakkide turust. Teisisõnu saame öelda, et praktiliselt iga teine eraisiku postipakk Eestis liigub SmartPOSTi vahendusel,“ sõnas Eelmaa.

Eelmaa sõnul oli läinud aastal näha uusi suundi postipakkide saatmise valdkonnas. Nimelt, kui liita SmartPOSTi pakimahud riikliku konkurendi pakiautomaatide omadega, ületas kogumaht Eelmaa sõnul esmakordselt postkontorite pakimahtu.

„Kui konkurendi tegevus pakiautomaatide turul on jätkuvalt sama aktiivne, siis usun, et saame näha jätkuvat ja järjekindlat postkontorite sulgemist,“ arvas Eelmaa.

Eesti Posti sõnul ei plaani nad aga kontoreid sulgeda. "Eesti Posti eesmärk on postkontoritele leida paremad asukohad ja avada koos partneritega postipunkte seal, kus postiteenuse järele on nõudlus," ütles postifirma esindaja Inge Suder.