"Tallinna Sadam ei olnud rahul olukorraga, kus arvukatest kohtuvaidlustest tingitult ei saanud arendaja konteinerterminali ehitamisega planeeritud ajakavaga edasi liikuda," kommenteeris Kaljurand BNS-ile.

Kaljuranna sõnul oli sadam nõus hoonestusõiguslepingu tähtaja pikendamisega aasta võrra tingimusel, et Rail Garant Estonia ja Transiidikeskus jõuavad konteineriäri restruktureerimisel kokkuleppele.

"Valisime Tallinna Sadama seisukohalt parima lahenduse - hoonestusõiguse tähtaja pikendamise tingimuseks oleva Rail Garant Estonia ja Transiidikeskuse kokkuleppe järel jätkab uus operaator 2011. aastal konkursi võitnud lepingu tingimuste alusel. Seega saab Tallinna Sadam lepingujärgset hoonestusõiguse tasu ja samaks jäävad ka konkursitingimustes sätestatud kaubamahud," selgitas Kaljurand.

Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee kinnitas BNS-ile, et läbirääkimised Rail Garant Estonia omandamiseks käivad ja sellega loodetakse lõpuni jõuda juba lähiajal.

"Kui takistusi on, siis püüame need ületada. Hetkel midagi enamat kommenteerida ei saa," märkis Laidvee.

Kaljuranna kinnitusel on Rail Garant Estonia seni täitnud kõik oma lepingujärgsed kohustused Tallinna Sadama ees. "See seisneb nii hoonestusõigustasu maksmises kui ka vajalike pangagarantiide esitamises ning esimese etapi ehitustöödes lubatud projekteerimistöödes."

"[Tähtaja pikendamine] on kõige kiirem lahendus uue terminali valmimiseks ja ühtlasi säilivad praeguse hoonestusõiguslepingu väga head kommertstingimused," kinnitas ta.

Tänase lahenduse juures saab Kaljuranna sõnul kindel olla konteinerterminali hoonestusõiguse konkursi tingimuste rakendumises 2014. aasta suvest.

"Lepingu võimaliku tühistamise korral tuleks korraldada operaatori leidmiseks uus konkurss. Hinnanguliselt tähendaks see vähemalt kaheaastast täiendavat ajakulu, terminali valmimise lükkumist ning seeläbi Tallinna Sadama konkurentsisituatsiooni halvenemist Läänemere konteinervedude turul," lisas ta.

Kaljurand märkis, et Tallinna Sadam nõustus tähtaja pikendamisega ainult seetõttu, et partnerite kinnitus omavahelise kokkuleppe sõlmimise kavatsusest on andnud realistliku perspektiivi terminali valmimiseks.

Tallinna Sadama nõukogu pidas neljapäevasel koosolekul vajalikuks Muuga konteinerterminali valmimise tähtaja pikendamist ja andis juhatusele volitused muuta Muuga uue konteinerterminali hoonestusõiguslepingut, pikendades Rail Garant Estonia taotluse alusel terminali valmimise tähtaega 12 kuu võrra.