Kui Eesti numbreid võrrelda samadel alustel, võttes mõlema aasta puhul uute sõiduautode esmaregistreerimised, siis oleks Eesti uute sõiduautode müügikasv protsent võrreldes eelmise aasta sama ajaga, kirjutas Swedbanki portfellijuhtimise valdkonnajuht Urmas Simson panga koduleheküljel.

EL-i statistika järgi oleks kasv Eestis olnud 16%, mis ei ole aga päris korrektne.

Positiivne oli kasv I kvartalis võrreldes möödunud aasta sama ajaga aga ainult 5 riigis – need olid Eesti, Suurbritannia, Taani, Portugal ja Belgia. Märtsis kukkusid miinusesse küll ka Belgia ja Portugal, plussi jõudis aga Ungari.

Soome statistikaameti kommentaarist võis lugeda, et autode müüki mõjutasid seal möödunud aasta 1. aprillist kasvanud automaksud. Seetõttu olid Soomes eelmise aasta esimese kvartali müüginumbrid ka ebanormaalselt tugevad ning eriti suur langus sel aastal.

Statistikast näemegi, et märtsis kukkus Soomes uute autode müük -58,6%, mis oli võrreldav ainult Küprose -58,9%-ga. Ka esimese kvartali kokkuvõttes oli Soomes langus 42,2%, mis oli samuti võrreldav vaid Küprose langustega.

Kukkujad ja suured kukkujad

Kõige suuremateks mõjutajateks Euroopa mastaabis muutusid Saksamaa ja Prantsusmaa.
Euroopa Liidus oli esimeses kvartalis 15 riiki, kus langus ületas 10% ning 12 riiki, kus langus oli väiksem kui 10% võrreldes eelmise aasta sama ajaga.

Eestis müüdi autosid 1000 elaniku kohta 14,0. See näitaja on võrreldav Tšehhiga (13,9), Hispaaniaga (15,7), Slovakkiaga (10,7). EL-i keskmine on 23,9.