Turvafirmade reageerimisaeg sõltub lepingust
Tänane Eesti Päevaleht kirjutas, et G4S-i turvaaugud võivad jätta firma kliendid kindlustuskaitseta. Nimelt oli G4Si klient enda teadmata üle nädala valveta.
Eesti turvaettevõtete liidu tegevdirektor Kaupo Kuusik nentis, et seitse päeva kliendi teavitamiseks ja probleemi lahendamiseks ei kõla just kõige kvaliteetsema teenusena. Turvaettevõtete liidu poolt reageerimisaega ette antud ei ole, need sätestab iga firma oma lepingutes ise.
USS Security Eesti juhatuse esimees Sven Nuutmann selgitas, et nende valveseadmed kontrollivad signaalide laekumist juhtimiskeskusesse olenevalt kliendi juurde paigutatud seadmest kord 90 sekundi kuni kord ööpäeva jooksul. „Konkreetset miinimum- ja maksimumaega reageerimiseks ei ole kehtestatud. Kui objektilt ei ole tulnud signaale kauem kui 48 tundi, võetakse objekt kõrgendatud tähelepanu alla ja kontakteerutakse kliendiga," ütles Nuutmann.
Securitas Eesti AS Kvaliteedi- ja riskijuht Ahti Kuusk tõdes, et lepingus ei ole eraldi reguleeritud, millise intervalliga signaalid turvafirma juhtimiskeskusesse saabuvad. „Oleme kehtestanud miinimumnõude, et see ei tohiks olla harvem kui üks kord ööpäevas. Loomulikult oleks mõlema poole huvi see, et signaale tuleks tihedamalt, sellisel juhul peavad pooled arvestama aga suuremate sidekuludega," sõnas Kuusk. Tema sõnul on kliendil võimalus lasta ilma lisatasuta objektile peale panna kohene SMS-teel teavitamine selle kohta, et kliendi objektilt ei jõua signaal Securitase juhtimiskeskusesse. „Lisatasu eest saab kasutada ka valvestuse kontrollteenust, millega välditakse keelatud aegadel sisenemisi."