Sõltumatu analüüsi järgi vajab Estonian Air iseseisvalt ellu jäämiseks juurde üle 85 miljoni euro lisaraha. See tuleb aga täies mahus korstnasse kirjutada, leiab anonüümseks jääda soovinud ekspert.

„Eesti on aastatel 2009–2013 oma rahvuslikule lennukompaniile osutanud abi 226 400 eurot iga reisija istekoha kohta, mis on kolm korda rohkem, kui analoogilised abi taotlenud kompaniid Euroopa Liidus ja üle kahe korra rohkem, kui ungarlaste Malev, mille abitaotluse komisjon tagasi lükkas,” ütles LHV majandusekspert Heido Vitsur. „Rusikareegli järgi peetakse kriitiliseks piiriks juba 100 000 euro suurust abi istekoha kohta. On peaaegu võimatu uskuda, et meie rahvuslik lennukompanii suudab üle kahe korra suuremat abi turutingimustes tagasi teenida.”

Edulootuse muudab kahtlaseks asjaolu, et osutatud abist tõenäoliselt ei piisa, sest tuleval aastal peab Estonian Air tagasi maksma üle 40 miljoni euro suuruse niinimetatud hädaabi laenu ja tugevdama veel paarikümne miljoniga oma aktsiakapitali.