Esimeses kvartalis võitis Elektrum Eesti oma konkurendilt tagasi aktsiaseltsi Tallinna Vesi ning alustas sellele ettevõttele elektri tarnimist, vahendas BNS.

"Eestis on turg väga aktiivne. Mitmete osaliste vahel on vihane konkurents, mis on meie jaoks oodatust sootuks keerukam ja raskem. Ometi oleme ka selles olukorras suutnud oma turuosa peaaegu kahekordistada 11 protsendini ning võita juurde 7000 klienti. Meie pika aja eesmärk on saada 20-protsendiline turuosa. On ilmne, et ees seisavad veelgi keerulisemad ajad," ütles Latvenergo AS-i elektrimüügi direktor Dāvis Skulte pressiteates.

Tänavu kolme kuuga on kogu Latvenergo kontserni elektrienergia müük võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud kaks protsenti. Kontserni turuosa Eestis ja Leedus on kasvanud ning firma hoiab Lätis stabiilset juhtpositsiooni. Väljastpoolt Lätit on juurde saadud 10 000 klienti.

Selle aasta esimeses kvartalis on Latvenergo kontserni elektrienergia müük Leedus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud 87 gigavatt-tunni võrra ehk 34 protsenti. Leedu Elektrum sai juurde tootmis-, põllumajandus- ja kinnisvaraettevõtetest uusi kliente. Suurim klient Leedus on tsemenditootja Akmenes Cementas AB, kellega on sõlmitud senise eduka koostöö jätkamise leping.

Kvartaliga müüs Elektrum Leedus 344 gigavatt-tundi elektrit, mida on 34 protsenti enam kui eelmise aasta esimeses kvartalis. Elektrum Lietuva UAB turuosa Leedus on kasvanud kuni 13 protsenti.

Skulte sõnul on Latvenergo teiste turuosalistega võrreldes turuolukorrast võitnud. "Meie müük väljaspool Lätit on ikka veel suurem kui Lätis konkurentidele kaotatud käive, tänavu esimeses kvartalis oli see vahe 107 protsenti," ütles Skulte.

Pidades vastu üha karmistuvale konkurentsile äriklientide nimel ka Lätis on Latvenergo AS suutnud oma positsiooni hoida ning säilitanud juhtiva turupositsiooni 86-protsendilise turuosaga.

Kogu Baltikumi elektriturul, kus kogutarbimine ulatub hetkel ligikaudu 25 400 gigavatt-tunnini, on Latvenergo grupi turuosa 33 protsenti. Ligikaudu 80 protsenti elektrimüügist läheb Läti klientidele ja 20 protsenti klientidele Leedus ning Eestis.