"Hetkel kasutame olemasolevaid vedureid. Peame läbirääkimisi Hiina tehasega ja vaatame ka turul pakutavaid variante," ütles Altjõe Delfile lepingu lõpetamist kommenteerides.

Eesti Raudteest eraldunud kaubaveoettevõttel EVR Cargol on Altjõe sõnul olnud juba aastaid plaanis välja vahetada 15 CME3 manöövervedurit, mis on valmistatud 1980. aastate alguses.

Kui varasemate plaanide kohaselt loodeti hiinlastelt osta 16 vedurit, siis kaubavedude vähenedes poleks ettevõte enam sellisel hulgal vedureid vajanud.

"Loomulikult vaatame me täna oma vajamineva manöövervedurite arvu kriitiliselt üle. Oleme planeerinud EVR Cargo 2013. aasta kaubamahtude langust 23 protsendi võrra," ütles Altõe.

Esimene eestlaste poolt antud juhiste järgi ehitatud Hiina vedur jõudis Eestisse eelmise aasta oktoobris. Edasi on takistanud lepingu lõpuleviimist pikale veninud sertifitseerimise protsess, millega hiinlased tõenäoliselt arvestanud ei olnud.

EVR Cargo teatas lepingu lõpetamisest tootjale 23. aprillil. Ekspress.ee kirjutas täna, et ettevõte sai tagasi ka vedurite eest tehtud 15 protsendi suuruse ettemaksu, kuna sellel oli panga garantii. Tehingu maht oli üle 30 miljoni euro ja ühe veduri hinnaks kujunes 1,9 miljonit eurot.

Hiinlased soovivad aga endiselt oma vedureid Eestisse müüa. Väidetavalt on EVR Cargo seniste katsetuste tulemusel veduritega rahul, kuid nüüd siis on eestlastel võimalus tingida nii vedurite koguse kui ka hinna osas.