Hiina vedurid heidavad riigi kaubaveofirmale EVR Cargo halba varju
Andres Reimer
Ahto Altjõe osutus Hiina veduritehingu tuliseks kaitsjaks.
FOTO: Foto: Ilmar Saabas
Hiinlastega veduritehingu katkemine paneb proovile EVR Cargo konkurentsivõime.
EVR Cargo räägib oma veomahtude tänavu oodatavast ligi veerandi võrra vähenemisest. Kergekäeline loobumine varem nii jõuliselt kaitstud Hiina veduritehingust räägib kahest võimalusest: ostu kavandades blufiti veduritevajadus üle või on ettevõtte tulevik palju tumedam, kui avalikkusele seni näidatud.
Aprillis lõpetas riiklik raudtee kaubaveofirma hiinlastega sõlmitud lepingu osta Hiinast 30,2 miljoni euro väärtuses 16 manöövrivedurit. Iga eestlase panus, imikust raugani, oleks selles tehingus 30 eurot. Põhjuseks nimetati asjaolu, et juba veebruaris Tallinna saabunud veduritehase arvukas inseneride meeskond ei suutnud õigeaegselt teha nõutavaid katsetusi, mistõttu ei saanud ka tehas alustada tellimuse täitmist. Hämmastaval kombel kulus uudise teatavaks saamiseks tervelt kuu, ehkki vedurite ümber on käinud juba kaks aastat kõva võitluskära.