5 asja, mida kodukontorist tegutsedes vajad
Millest koosneb Elioni jaekaubanduse osakonna IT-valdkonna juhi Aivar Otsa sõnul ühe väikettevõtte kodukontori jaoks sobiv IT-lahendus?
1. Arvuti. Arvuti peaks sobima kontorist väljas kasutamiseks. Kui töötate kodukontoris, võib see olla ka lauaarvuti, muul juhul sülearvuti, mille puhul võiks arvesse võtta aku vastupidavust. Ergonoomilisuse mõttes on hea omada suurt ekraani ning korralikku hiirt ja klaviatuuri. Kindlasti peab arvutil olema ka ID-kaardi lugeja.
2. Tarkvara. Kontoritööks vajalik tarkvara on tänapäeval suuresti ka vabavarana kättesaadav, head tasulist alternatiivi pakuvad ka pilvetehnoloogial põhinevad tarkvarad nagu Office 365 või Google Apps – nii saad vajadusel ükskõik millisest teisest arvutist või nutiseadmest (nutitelefonist või tahvelarvutist) tööd jätkata. Lisaks peaks arvutis olema suhtlustarkvara kiireks infovahetuseks või konverentskõnedeks – näiteks Skype või Google Hangouts.
3. Internetiühendus. Eesti ettevõtetel on siin valida erinevate pakkujate vahel. Võrguseadmed tulevad tüüpiliselt teenusega koos kaasa, kindlasti tasub mugavuse huvides panustada juhtmevabale internetile.
4. Telefon. Ka siin on valikuid mitmeid, lauatelefonist nutitelefonini. Neil, kes aga eelistavad kasutada "päris" telefoni asemel arvutisse või nutiseadmesse paigaldatud suhtlustarkvara, on mõistlik soetada ka mugavad kõrvaklapid koos mikrofoniga.
5. Printer-koopiamasin. Tänapäeva Eestis on palju asju võimalik ajada paberivabalt, aga sellegipoolest võib ette tulla olukordi, kus pead näiteks andmeid skaneerima või pabereid kopeerima. Kodukontorisse sobivad hästi väikesemõõtmelised multifunktsionaalsed printer-koopiamasinad, mis täidavad mitut ülesannet korraga.
31. mail toimub teist aastat järjest kaugtöö päev, mille eesmärk on julgustada nii tööandjaid kui töötajaid murdma kontoritöö traditsioone ja kasutama targalt tänapäeva tehnoloogilisi võimalusi oma töö tegemiseks väljaspool kontorit.