Delfi kirjutas mai keskel, et Eesti Raudtee koondab jagunemise järel massiliselt inimesi ning sama saatus on tabanud EVR Cargot. Eelmise aasta sügisega võrreldes on sealt lahkunud sadakond inimest.

EVR Cargost on lahkunud mitmed spetsialistid, kuid erinevalt Eesti Raudteest pole nende asemele uusi inimesi võetud.

Ettevõte kirjeldab muutusi struktuurimuudatustena, mistõttu on näiteks varasemad mahukaupade ja konteinerkaupade äriüksused ühendatud kommertsteenistuseks ning senise ostuosakonna asemele on moodustatud hankeosakond.

Delfit konsulteerinud endise töötaja sõnul koondatud töötajate asemele kedagi uut ei võeta, pigem teevad allesjäänud inimesed sama palga eest rohkem tööd.

Nendega, keda koondatakse, pikka juttu ega läbirääkimisi ei ole. Isegi kui töötaja oleks palgakärpega nõus, keegi talle seda ei paku.

„Enamasti koondati päevapealt ehk öeldi, et homme ära enam tööle tule,“ rääkis töötaja, kelle sõnul olid koondamised enne jõule ja enne uut aastat ja seejärel veebruaris. „Töötajad elavad teadmatuses, mis homme toimub. Inimesed kardavad oma tuleviku pärast.“

EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul on ettevõtte eesmärgiks muuta oma töö efektiivsemaks, sest kaubaveo vähenedes on vähenenud ka töökoormus.

Alates eelmise aasta septembrist kuni käesoleva ajani on ettevõttes koondatud 66 töötajat, kellest kuus koondati käesoleval aastal. Aprilli lõpu seisuga töötas ettevõttes 938 töötajat.

Koondatud töötajate arvelt võidetud ressursi ümberjagamine allesjäänud töötajate vahel ei oleks EVR Cargo juhi sõnul andnud soovitud efekti. Samas on EVR Cargo töötajate palgad tõusnud viimase aasta jooksul keskmiselt neli protsenti.

Altjõe sõnul ei ole ümberkorralduste eesmärgiks vähendada töötajate arvu matemaatiliselt, vaid analüüsida põhjalikult iga töökoha kasutegurit ning otstarbekust. Ettevõte on muuhulgas kaalunud teatud teenuste sisseostmist, mis võib ühtlasi tähendada, et osadel töö kaotanud töötajatel avaneb võimalus tööle asuda teenuseosutaja juures.

„Raudteealane kompetents on kõrgelt hinnatud ning head spetsialistid ei jää kindlasti ilma tööta,“ kinnitas ta.EVR Cargo on Altjõe sõnul ettevõte seadnud endale eesmärgi saavutada kulude tase, mis vastaks ettevõtte tuludele ning võimaldaks tagada veofirma kestlikkuse ka pikema aja vältel.

„Peame valmis olema selleks, et kaubaveomahud ei pruugi meie pingutustest hoolimata veel niipea endises mahus taastuda,“ lausus Altjõe.

EVR Cargost:
EVR Cargo müügitulu oli 2012. aastal 91,7 miljonit eurot ja puhaskasum sealjuures 5,9 miljonit eurot. Eelmisel aastal vedas ettevõte kokku 18,4 miljonit tonni kaupa, ületades aasta varasema tulemuse 1,7 protsendiga. Ettevõte teostas 70,4 protsenti Eesti Raudtee taristul toimunud kaubavedudest, millest omakorda 66 protsenti olid transiidiveod.
Ettevõttes töötas mullu keskmiselt 985 töötajat. Käesoleval aastal arvestab ettevõte enda poolt hallatavate kaubamahtude 23 protsendi suuruse langusega.
Meedia andmetel on Ahto Altjõe palk 6500 eurot kuus. EVR Cargo juhatuses on kolm liiget, kellest kaks sõidavad autodega, mille maksumus kokku kataks kaheksa (keskmist palka saava) töötaja aastase palgakulu.