Paki kättesaamine võib võtta enam kui nädala
Kuigi leidub kliente, kes ootavad oma pakikese saabumist terve nädala, kuuluvad need ühe protsendi vähemuse hulka, tõdeb pakiautomaatide võrgustikku Post24 ohjav Eesti Post. Postifirma hinnangul on pikkades tarneaegades enamasti süüdi ikkagi e-poed, kes ei suuda kaupa kohe välja saata.
Delfile teadaolevalt väideti ühele kliendile e-poest, et pakk pandi Post24 kaudu teele möödunud nädala esmaspäeval, kuid kohale jõudis see selle nädala kolmapäeval. Miks paki saatmine Tallinnas punktist A punkti B nii kaua aega võttis, jäi kliendile arusaamatuks.
"Post24 pakiautomaadi teenus tähendab, et pakk jõuab kohale järgmisel päeval – nii on 99 protsendi pakkide puhul," ütles Eesti Posti avalike suhete juht Inge Suder Delfile.
Nädalapikkused tarneajad tulenevad tema sõnul e-poodide võimalusest toimetada saadetav kaup pakiautomaatidesse.
"Kliendid on üldjuhul harjunud sellega, et e-poest kaupa tellides on see juba järgmisel päeval käes. See saab toimuda vaid juhul, kui e-kaupmehel on kaup kohalikus laos," ütles Suder.
"Kui aga kaupa kohalikus laos ei ole, siis kulub saadetisel adressaadini jõudmiseks ka kauem aega. Harva juhtub ka olukordi, kus tõepoolest on pakk meie käes kauem kui päev, kuid sellisel juhul on tegemist pigem aadresskaartide täitmisel tehtud vigadega."
E-kaubanduse kasvuga kaasneb Suderi sõnul jätkuv suur mahu kasv. Eesti Post tegeleb pidevalt oma võrgu laiendamisega. Et laienemise ajal nõudlust täita, seisavad vajadusel automaatide juures kullerite autod, et kliente kiiremini teenindada.
Kui suurt osa mahtude kasvus etendab märtsist Eesti Posti poolt tehtud otsus postiga saadetava maksikirja suurust vähendada, ei ole selge.
Post24 konkurendi Itella SmartPOSTi tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul on saadetiste mahud võrreldes eelmise aastaga tõusnud 45 protsenti.
"Absoluutarvudes on pakimaht kasvanud eelmiste aastatega võrreldes veidi rohkem kui varasematel aastatel. Võib arvata, et selles mängib oma rolli ka muudatus Eesti Posti tooteportfellis, aga eelkõige peame edu võtmeks siiski oma teenuse kvaliteeti, mida kliendid on hinnanud meie tugevaimaks konkurentsieeliseks," ütles Eelmaa.
Ka SmartPOST kasvatab pidevalt oma pakiautomaadivõrku ning korraldab Eelmaa sõnul tegevusprotsesse vastavalt tuleviku mahuprognoosidele.
"Seega suuri üllatusi ja probleeme klientide teenindamisel meil kindlasti ei teki. Iseteenindusliku pakiautomaadi mõte on siiski see, et klient saab iseseisvalt oma paki ära saata või vastu võtta. Kui juures on pidevalt ka teenuseosutaja palgaline töötaja, kes pakkidega tegeleb, siis teeb see asja kalliks ning ebaefektiivseks. Sellisel juhul võiks sama hästi kliente jätkuvalt postkontoritest teenindada," rääkis Eelmaa.
Pakkide saatmise tipphooaeg on tema sõnul jõulud, kui pakimaht on tavapärasega võrreldes mitmekordne.
"Sel perioodil võib lühiajaliselt ka mõne SmartPOST automaadi juures kohata punase mütsiga "päkapikku", kes inimestele automaati mitte mahtunud pakke kätte annab," lausus Eelmaa. "Seda kõike selleks, et täita kliendilubadus ja toimetada pakk sihtkohta õigeaegselt. Siiski ei ole tegemist suurt osa automaadivõrgust hõlmava tegevusega, vaid pigem üksikute asukohtadega, mille osas ei ole prognoosid 100% paika pidanud või ei ole olnud piiratud rendipinna tõttu võimalik automaati laiendada."
Hea lugeja, kirjuta antud loo kommentaariumisse oma kogemustest pakkide saatmisel ning kättesaamisel!
E-poodleja seitse kavalust, kuidas saada kaup internetist kindlasti kätte:
E-kaubandus on muutunud juba pea sama tavaliseks kui e-kirjad ja seda ka samadel põhjustel – kõik käib mugavamalt ja odavamalt. Sarnane on ka see, et kehtivad kindlad reeglid, kuidas oma huvide eest seista. E-kirjade puhul ei ava me ju tundmatutelt aadressidelt tulnud veidraid faile. E-poodide puhul uurime samamoodi, kas müüja on usaldusväärne, kuna riskime ju enda rahaga. Sellest aga tihti siiski ei piisa ja turvaliseks ning mugavaks ostlemiseks veebipoodides tuleks järgida seitset lihtsat reeglit.
1. Lisage kindlasti mobiilinumber ja/või e-posti aadress
E-poes tellimust vormistades tuleks tellimusele alati lisada ka enda mobiiltelefoni number. Kui selleks pole eraldi välja, võib numbri kirjutada kas või seletuse lahtrisse.
Telefoninumber on ülioluline ebatäpse või vale aadressi puhul. Isegi, kui aadressiga on kõik korras, võimaldab telefoninumber paki kiiremini kohale toimetada. Näiteks teavitab Eesti Post pakisaajaid saadetise päralejõudmisest SMS-i teel ning ka kuller võib vajadusel teiega kiiresti ühendust võtta.
2. Tellige kaup aadressile, kus viibite päevasel ajal
E-poed saadavad kauba klientidele tihtipeale kullerfirma vahendusel. Sellisel juhul on üldreegel, et saadetised tuuakse kohale argipäeviti tööajal.
Inimesed on sel ajal enamasti tööl ning kui kaup on tellitud koduaadressile, käib kuller kohal ilmaasjata ning pakk jõuab kohale hiljem. Töö juurde paki tellimisel on viisakas enne tööandjalt nõusolekut küsida, kuid enamasti pole tööandjatel selle vastu midagi.
3. Kontrollige lubatud tarneaega
Tavaliselt informeerib müüja ostjaid sellest, milline on kauba oodatav tarneaeg. Erinevatel kaupadel võib see olla erinev.
Kui aadress on korrektne ja telefoninumber märgitud, jõuab saadetis tavaliselt lubatud ajaga kohale. Uurida, kus ja kui kaugel on pakk, tuleks kohe, kui lubatud tarneaeg on ületatud ning teiega ei ole ühendust võetud.
4. Jälgige paki teekonda internetist
Pange tähele, milline firma toob paki kohale ning mis on teie paki number. Enamik kuller- või postifirmade kodulehekülgedest võimaldab paki teekonda jälgida, kuid selleks on vaja teada oma saadetise/tellimuse numbrit. Kirjutage see tellimisel üles.
5. Suhelge müüjaga
Kauba kohta tuleks kõik müüjalt välja uurida enne ostu, alati tasub tähelepanu pöörata ka detailidele. Kas kogu tellimus tuleb korraga kohale või on oodata mitu pakki? Kas kõik pakid jõuavad sama kuller- või postifirmaga või saadab müüja need erinevate firmadega? See kõik võib mõjutada paki kättesaamise aega ja kättetoimetamise hinda.
6. Pöörake tähelepanu transpordikuludele
Müüja lisab ostetava kauba maksumusele tavaliselt ka transpordikulu, mis jääb ostja kanda. Kindlasti tuleb vaadata, et see oleks kauba väärtusega võrreldes mõistliku suurusega.
7. Arvestage vajadusel riigimaksudega
Väljastpoolt Euroopa Liitu kaupa tellides peab ostja tasuma ka riigimakse. Kui juriidiliselt isikult tellitud postisaadetise väärtus on üle 21,98 euro ning eraisikult ostetu kallim kui 45 eurot, tuleb maksta 20% käibemaksu kauba väärtusest ning üle 150 euro maksvatele kaupadele lisandub ka tollimaks, mis võib ulatuda kuni 15 protsendini.
Isegi kui müüja pakub, et vormistab saadetise kingitusena, ei vabasta see kauba deklareerimisest. Kui tollil on alust kahelda, et esitatud dokumendid ei kajasta kauba tegelikku tolliväärtust, siis on tollil õigus kaubale ise tolliväärtus määrata. Lisaks on tollil sel juhul õigus määrata kauba saajale trahvi ning kaup konfiskeerida.
Allikas: Eesti Post