Käeolev uurimine on algselt ajendatud Eesti Kindlustusseltside Liidu poolsest kaebusest Finantsinpektsioonile, milles juhiti tähelepanu just nimelt sellele, et iizi.ee kanalis on mõne seltsi kindlustusmaksed soodsamad kui teistes kanalites ning IF Kindlustuse kaebusest Konkurentsiametile, kus viidati samuti sellele, et iizi.ee kanalis on mõnede kindlustusseltside hinnad soodsamad kui teistes kanalites. Ka Finantsinpektsiooni ettekirjutuses ei ole sõnagi selle kohta, et kindlustusmaksete tõstmine oleks toimunud. IIZI kinnitab, et seda toimunud ei ole.

IIZI möönab ja vabandab, et meie töötaja kasutas kindlustusseltsidele teenuse tutvustamisel ebakorrektset sõnastust, viidates ka kindlustusmaksete tõstmise võimalusele, mida üks kindlustusmaakler kindlasti teha ei tohtinuks.

Kindlustumaksete tõstmise vastu töötab ka reaalselt toimiv seltsidevaheline konkurents iizi.ee müügikeskkonnas, kus klientide saamise nimel esitavad oma pakkumise kliendile pea kõik Eestis tegutsevad kindlustusandjad.

Kui mõni selts meie poolt saadud info alusel tõstaks kindlustusmakseid, siis kaotaks ta ju kliendid oma konkurentidele. Seega on IIZI käitunud seda teenust osutades klientide huvides, eesmärgiga kindlustusmakseid langetada ja seda on ka saavutatud. Pigemini tundub, et see on mõnedes kindlustusandjates, kes eelistavad müügikanalina otsemüüki, põhjustanud rahulolematust.

Iseenesestmõistetavalt on IIZI Finantsinpektsiooni ettekirjutuse tulemusena kõnealuse teenuse osutamise lõpetanud. Samas loodame koostöös Finantsinspektsiooniga leida viisi, kuidas tulevikus oleks seda klientidele kindlustusmaksete alandamist võimaldavat teenust võimalik siiski jätkata.