Kokku kontrollisid inspektorid 84 müügikohta üle Eesti. Seekord keskendus kontroll suurematele kauplusekettidele, kus on ka varemalt rohkem rikkumisi olnud. Eksimusi tuvastas amet 35 kaupluses 63 tootel. 32 toodet muutusid kassas tarbija jaoks kallimaks, 31 toodet aga odavamaks kui saalis.

Suurima hinnaerinevuse tarbija kahjuks tuvastasid inspektorid Tallinnas Linnamäe teel asuvas Maximas, kus Gilette Fusioni raseerimisterade komplekt maksis hinnasedeli järgi 2,19 eurot, kassas kallines toode aga 16,10 euro võrra. Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks oli Rakvere Krooni Selveris, kus Premium Care’i mähkmed olid kassas 3,51 eurot odavamad  kui müügisaalis.

Võrreldes veebruarikuu kontrolliga on rikkumiste osakaal oluliselt kasvanud. Tookord eksisid hindadega 35 protsenti kontrollitud kauplustest. Seekord oli kõige rohkem hinnaerinevusi Maxima kauplustes, kus amet tuvastas rikkumisi lausa 40 tootel.

„Sedavõrd kõrge hinnaerinevuse protsent on ilmselgelt märk süsteemi nõrkusest ja mittetoimimisest ning vastutuse selle eest peavad võtma ettevõtete juhid, mitte müüjad ega saalitöötajad, keda reeglina süüdlaseks üritatakse teha. Tarbijakaitseameti hinnangul peaksid olukorra parandamisele jõuliselt kaasa aitama nii kaupmeeste liit kui ka turuosalised ise,“ ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Tarbijakaitse tuletab meelde, et kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saab kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
Ostutšekk tuleb üle vaadata kassa juurest lahkumata, et võimalikule hinnapettusele kohe jälile saada ja probleem sealsamas lahendada.

Amet palub hinnapettusest kohe ka tarbijakaitseametile teada anda, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

Meeles tuleb pidada, et seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud soodsama hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.