Pangad näevad e-panganduse tulevikku kindlalt mobiilsetes seadmetes, seda enam, et see aitab vähendada pankade kontorikulusid. Swedbankil on juba praegu mobiilipanga rakendust alla laetud 107 000 korral. Väiksema kliendiarvuga SEB-l on rakendust alla laetud üle 60 000 korra. Mõlemad suurpangad lõid rakenduse kaks aastat tagasi.

Nordea Eesti Android ja iPhone rakendusi on kokku alla laetud umbes 8000 mobiiltelefoni.

SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Eerika Vaikmäe-Koit ütles Ärilehele, et mobiilsete seadmete kasutamine pangateenustes on viimasel kahel aastal plahvatuslikult kasvanud.

"Kaks aastat tagasi oli mobiilipank veel nišikanal, mille kaudu tarbiti meie pangateenuseid umbes 2000 korda kuus," rääkis Vaikmäe-Koit.

"Tahvelarvutite ja eriti nutitelefonide võidukäigu tõttu kasutatakse mobiilseid vahendeid pangaasjade ajamiseks täna ligi 400 000 korral kuus ja see number kasvab iga kuu ligi kaheksa protsenti."

Swedbanki elektrooniliste kanalite juht Arno Pae ütles, et mobiili kaudu tehtavate maksete hulk ületab kontori makseid kolmekordselt, kuid internetipanga maksetest moodustab veel siiski väga väikese osa. 

Suurematest pankadest ainsana ei ole mobiilirakendust loonud veel Danske pank. Panga turundus- ja müügidivisjoni direktori Annelgi Rõugu sõnul peaks rakendus valmima järgmise aasta jooksul. Mis on seni aplikatsiooni loomist takistanud või miks ei ole peetud seda oluliseks, ta ei avaldanud.

Rakenduse loomine ei ole kahtlemata odavate killast, sest muuhulgas tuleb arvestada ka erinevate telefonimudelitega.

Rakendusel on samuti ka ülalpidamiskulud, et tagada süsteemi jätkuv toimimine. Palju rakenduse loomine maksma läheb, pangad ei avalda.